Weekend i Sverige (spahotell)

Det är toppen! Varit jättenöjd med både mat och spa, rum osv där.

Låter bra, tyvärr fanns det inga rum med havsutsikt kvar när vi bokade men vi lyckades iallafall boka i huvudbyggnaden vilket jag tycker är skönt på morgonen att slippa gå ut och in i huvudbyggnaden till frukosten.
 
Både Torekov och Mossbylund ska vara trevliga har jag hört, och åtminstone det senare ligger ju om inte i så åtminstone väääldigt nära Österlen. Ystad Saltsjöbad är väldigt fint, men extremt överprisat om du frågar mig.
 
Både Torekov och Mossbylund ska vara trevliga har jag hört, och åtminstone det senare ligger ju om inte i så åtminstone väääldigt nära Österlen. Ystad Saltsjöbad är väldigt fint, men extremt överprisat om du frågar mig.

Torekov kan jag rekommendera, spaområdet är inte superstort men väldigt mysigt och bubbelpoolerna utomhus är extra trevliga. Dessutom är restaurangen jättebra. Det ligger dock avsides och även om omgivningarna är jättefina så händer det liksom inte så mycket mer i närheten.
 
Skulle vilja tipsa om Gränsö, jag var där i mars och tyckte det var riktigt trevligt! Bra spa & hotell, god mat uppe i slottet 😊 Det ligger dock i Västervik, så inte riktigt Österlen. Men inte särskilt långt ifrån Stockholm däremot! :)
 
Övernattade på Hovs Hallar utanför Torekov i förrgår. Strövvänliga naturomgivningar med fina vyer, fräscha rum, enkel men fräsch och mysig utomhusjacuzzi, och framför allt överraskande bra kök! Riktigt glädjande mat, både a la carte och frukost var hyfsat hög ribba imho.
 
Ystad Saltsjöbad är väldigt fint, men extremt överprisat om du frågar mig.

Har du någon erfarenhet av Villa Strandvägen? Funderar på deras paket med 5-rätters, övernattning 2 nätter, frukost och så får man inträde på Ystad Saltsjöbad också. Verkar vara samma ägare?
 
Har du någon erfarenhet av Villa Strandvägen? Funderar på deras paket med 5-rätters, övernattning 2 nätter, frukost och så får man inträde på Ystad Saltsjöbad också. Verkar vara samma ägare?

Villa Strandvägen ligger liksom på YSB anläggningsområde, fast i en egen villa och inte i byggnaden med spaet. Men det är absolut samma ägare, skillnaden är att det är en egen matsal och rummen är inne i villan.
 
Villa Strandvägen ligger liksom på YSB anläggningsområde, fast i en egen villa och inte i byggnaden med spaet. Men det är absolut samma ägare, skillnaden är att det är en egen matsal och rummen är inne i villan.

Tack, det är lite så jag förstod det! Tycker det ser väldigt trevligt ut. De tar 7180:- för ett paket där man får övernattning 2 nätter, frukost, tillgång till deras egen pool, inträde på Saltsjöbadet, 5-rätters och cote du bouef (så jag gissar ytterligare en måltid utöver 5-rätters?). Vad tror ni, värt det eller överpris?
 
Tack, det är lite så jag förstod det! Tycker det ser väldigt trevligt ut. De tar 7180:- för ett paket där man får övernattning 2 nätter, frukost, tillgång till deras egen pool, inträde på Saltsjöbadet, 5-rätters och cote du bouef (så jag gissar ytterligare en måltid utöver 5-rätters?). Vad tror ni, värt det eller överpris?
Är det en gång 5-rättsmiddagen eller är det för båda dagarna? Ingår inga behandlingar i priset?
 
Voeux 7180 kr gäller det för en person? För isåfall är det överpris!

Edit: på deras hemsida står det att det kostar 1445 kr/person

Allt detta ingår:
- Ett av våra 7 mysiga rum
- 5-rätters middag
- Lido Club & Spa
- Lantlig frukost

Det är inte så dyrt.
 
Senast ändrad:
Voeux 7180 kr gäller det för en person? För isåfall är det överpris!

Edit: på deras hemsida står det att det kostar 1445 kr/person

Allt detta ingår:
- Ett av våra 7 mysiga rum
- 5-rätters middag
- Lido Club & Spa
- Lantlig frukost

Det är inte så dyrt.

Det är för 2 personer :) 3590:- per person för 2 nätter alltså 1795:- per person/natt. Ink spa och 5-rätters då. Sen står det ju cote du bouef också vilket är en köttbit, så det måste ju vara ytterligare en måltid då? Inte alls så dyrt allt som allt kan jag tycka.
 
Det är för 2 personer :) 3590:- per person för 2 nätter alltså 1795:- per person/natt. Ink spa och 5-rätters då. Sen står det ju cote du bouef också vilket är en köttbit, så det måste ju vara ytterligare en måltid då? Inte alls så dyrt allt som allt kan jag tycka.
Det låter så någon köttigare middagsmåltid (finns säkert veg alternativ med, de såg ut att ha bra mat om man enbart går på hemsidainfon). Så ja alltsom allt helt ok pris :)
Har däremot inte själv varit där utan på andra ställen. Men kollar runt efter kortare sparesa till sensommaren, detta såg väldigt trevligt ut
 
Det låter så någon köttigare middagsmåltid (finns säkert veg alternativ med, de såg ut att ha bra mat om man enbart går på hemsidainfon). Så ja alltsom allt helt ok pris :)
Har däremot inte själv varit där utan på andra ställen. Men kollar runt efter kortare sparesa till sensommaren, detta såg väldigt trevligt ut

Visst gör det? Lite lantlig och romantisk stil. Såg att 1445:- per natt är ett sommarerbjudande som inte verkar gälla i augusti tyvärr, eller så förlänger dom det vem vet!
 
Hooks Herrgård utanför Jönköping är jättefint :)

Ett annat mysigt ställe är Ästad Vingård, som ligger inåt landet från Varberg/Falkenberg sett.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp