Tips på sadel? (ej bred)

Sv: Tips på sadel? (ej bred)

Nä så mäter jag INTE en sadel. Den där mätbilden har ägaren till sadeln gjort. Jag vet precis hur man mäter en sadels fulla längd.

Eftersom jag äger två stycken wintec så vet jag att de är 45cm. Så ge dig! 17" är alltid 50 -51 cm i full längd förutom Bates Caprilli som även de är 50cm i 16,5".

Vill du fortsätta diskutera wintecs längd så får du ta det via PM.

Då har de förmodligen hela tiden tillverkats utifrån kundens önskemål, väldigt intressant faktiskt att de var så före sin tid.

Vi har provat 4 eller fem Röösli som alla varit raka.

Nej men menar att den ser så stor ut på hästen. Arabiansadlarna är ju inte speciellt nätta eller hur man ska säga. De blir också för stora för ryttaren.

Grattis! Hur?

Globus låg på manken trots att den var 2 bomvidder försmal (när ska folk börja lyssna på en när man säger att man behöver en viss vidd!, uppenbarligen betyder fullblod smal sadel).

Kieffer var för svängd.

Letar vidare

Liknande trådar

Utrustning Nån som har förslag på sadel som är kort, passar hög manke med rygg åt det lite rakare hållet. Främsta problemet är att hästen har kort...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: caballus
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
3 063
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 323
Senast: lillamy73
·
Utrustning Hej allihop! Jag har letat och sökt och tycker inte riktigt jag hittar någon bra tråd om detta. Har även sökt på engelska forum osv...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: xDollyx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10