Tips på schampo till torrt hår

Jag fattar inte hur någon kan reda ut sitt hår med en träkam? Det skulle ta flera timmar för mig.
Jag älskar min träkam!!!
Det enda jag använder utöver fingrarna. Det braiga är att den är gles och att den aldrig gör håret elektiriskt och att det inte fastnar som i borstar. (Men jag har inte provat något annat på 25 år så möjligen finns det modeller som löser behovet på annat sätt idag.) Mitt hår blir jätteplatt och den utkammade självfallet vrider sig jättekonstigt om jag kammar med något som är för "tätt".

Min är kortare och högre än de flesta jag ser i affären idag, med smalare tänder. Så den "greppar" mer hår än vad jag tror de gör. Har numera tappat en tand. Är så rädd att den ska gå sönder en dag eller försvinna. Har tom funderat på om man kan be någon göra en exakt kopia av den. Men det behövs nog utvalt virke för att kunna såga tänderna hållbart och en dyr hantverkare om det ska bli bra. Och jag skulle ändå inte våga skicka iväg den till någon.
 
Efter lite letande blev det till slut Maria Nila. Använder Heal schampo och Soft conditioner i längderna. Funkar helt okej ihop med en massa arganolja.
Det är väldigt svårt att hitta märken som säljer små provflaskor, vilket jag mer eller mindre krävde.
Frågade om Olaplexbehandling, men den jag pratade med tyckte det var onödigt eftersom mitt hår inte är slitet eller "trasigt" på något vis och Olaplex nr 3 i sig inte är återfuktande.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt hår gör mig galen. På dagen är det torrt och statiskt och varje morgon är det flottigt och stripigt som om jag sovit i ett...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 926
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
5 013
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ Kortfattat: Har någon koll på vad det finns för "sulfatfria" duschkrämer / schampon? Har misslyckats totalt när jag försöker söka...
Svar
10
· Visningar
1 309
Senast: svea
·
Kropp & Själ Jag har problem med mitt hår. Det ända schampot som har fungerat (burts bees) har slutat att tillverkas och jag hittar inget likvärdigt...
2
Svar
25
· Visningar
2 145
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp