Tips på skön soffa

Rie

Trådstartare
Jag köpte en fin soffa till stugan i höstas.
Nu när jag kom dit i år så visade det sig att råttisarna hade haft roligt.....
Jag var inte road....förmodligen är det bara att kasta soffan.

Men vad ska jag köpa för något så att jag får mig en skön soffa som råttisarna låter vara ifred?
Löstagbar klädsel förstås som jag kan ta hem över vintern men de soffor jag har sett har inte
varit så sköna att jag har velat köpa dem.
Dessutom siktar jag på begagnatmarknaden, så det begränsar ju också.

Era tips? Bilder?
 
IKEAs gamla Klippan?
Billig så man inte behöver gråta ihjäl sig om det h änder igen och med klädsel som går att ta loss och tvätta.

den är helt OK att både sitta och halvligga i (testat på jobbet :D)
 
IKEAs gamla Klippan?
Billig så man inte behöver gråta ihjäl sig om det h änder igen och med klädsel som går att ta loss och tvätta.

den är helt OK att både sitta och halvligga i (testat på jobbet :D)
Klippan är väl inte precis skön? :confused: :cautious: Jag har en men kan inte sitta i den nån längre tid. Har den mest som förvaringsplats. :angel:
 
IKEAs gamla Klippan?
Billig så man inte behöver gråta ihjäl sig om det h änder igen och med klädsel som går att ta loss och tvätta.
den är helt OK att både sitta och halvligga i (testat på jobbet :D)
Jag föreställer mig att det går ypperligt för de små att bygga bo i den också.
Den jag köpte är ganska lik Klippan, men jag vet ju inte om det är samma material inuti.
 
Jag föreställer mig att det går ypperligt för de små att bygga bo i den också.
Den jag köpte är ganska lik Klippan, men jag vet ju inte om det är samma material inuti.
Ser att jag skrev klädsel i min tråd. Jag menade allt i tygväg inklusive eventuell fyllning/buntning.
 
Jag föreställer mig att det går ypperligt för de små att bygga bo i den också.
Den jag köpte är ganska lik Klippan, men jag vet ju inte om det är samma material inuti.
Ställa soffa på höga metallben (a la höga konservburkar?) över vintern? Rådisar klättrar inte på hal metall.
 
Ställa soffa på höga metallben (a la höga konservburkar?) över vintern? Rådisar klättrar inte på hal metall.
Det var ett bra tips som jag ska testa. Ska undersöka soffan grundligt nästa gång jag far dit, Tappade liksom geisten när jag såg att de hade ätit upp nästan hela lakanet som låg över soffan och att det var råttskit lite överallt...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 891
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 163
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 267
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp