tips på slittåliga ridbyxor...

Breccia_

Trådstartare
ja ni vet såna som tål att vara i stallet och användas dag ut o dag in.
dom ska vara helskodda, finnas i "bra" färger (typ beiga, bruna, gråa o.s.v.), slittåliga och helst till bra pris då jag ska köpa ett gäng.
stort plus är om dom har gubbveck och har långa ben, drar väl 34 i midjan men 38 i benlängd, om ni förstår vad jag menar.
så fram med massvis med tips nu :bump:

Sv: tips på slittåliga ridbyxor...

Jag är också lång och smal, det som sitter absolut bäst på mig är Pikeur. Dom är bekväma, och håller länge!! :)

jo jag har ett par pikeur som jag är jättenöjd med, dom enda som sitter bra, cavallo har tappat passformen helt (eller så har jag blivit smalare igen) men jag har lyckats slica upp längst nertill på mina där kardborren är :o lite väl mycket... snart är det ett hopplöst fall :p
sen kostade mina bra 1600,- och det är lite väl att punga ut när man ska köpa en 4-5 stycken ;)

fler tips!

Syrran köpte häromdan ett par helskodda för 599 kr. Equi nånting hette märket.
De verkar bra hitills iaf.

jag ghar ett par som heter equi comfort eller carlskrona rider.. står båda två :confused:
iaf är jag jätte nöjd med dom.
kostade typ 600 kr.
har haft som i 1½ år varje dag och de är inte ett enda fel på dom!
färgen har blivit lite blekare men annars är dom som nya

Måste väl inte köpa fem par på en gång?? :p Jag tycker alla andra märken blir fula/sönder efter några veckor bara, mountain horse och jacson blir skitfula i skoningen efter några tvättar, och tyget går det hål på....

Jag störtade :eek: med Arrow i dag, vägen gav efter så han fastnade med frambenet i ett djupt hål, stackarn stupade och jag med... :cry: Ridbyxorna hade inte en skråma, hade dom varit av sämre kvalite så hade jag nog hatt skrapsår på benen också, inte bara armarna. Min lilla Arrow hade sår på Öronen till och med.... :(

Ropings tycker jag är helt ok till det låga priset. Finns på bl.a. Eriks Hästshop www.erikshastshop.com De sitter ganska bra på mig, men jag har fått gått ner Två storlekar mot vad jag har i vanliga fall. De är väldigt bekväma i alla fall. Har haft flera par, en del håller Länge och en del kanske går sönder efter i princip dagligt användade efter kanske 3-4 månader. Men jag tycker det är värt det eftersom de är så billiga. Och dessutom har jag två par som hållt ca två år också!

carlscrona är inte kvalité nånstans :crazy: har ett par vita därifrån, dom har sjukt dålig passform, har töjt sig, dragkedjan gick sönder direkt. inte högt upp på listan dessvärre.

centaur: jo serru det behöver jag :p
men usch vad läskigt :crazy: hemskt med sår på öronen, jag tycker att benen är en sak men huvud o.s.v. är inte alls roligt.

Jag hade ett par från Roping Collection och de höll i flera år. Hål i knät efter 6 år var det enda jag fick leva med, men dessa användes i princip varje dag. Jättesköna! Ska jag skaffa nya hoppas jag de är lika bra fortfarande. Mina senaste var ett akutköp, blev ett par jacson. Kan väl bara säga att de blev slitna redan efter fem ridturer...

Det finns föresten Pikeurridbyxor för hyfsade priser på Calevo.com
Visserligen så kostar väll frakten en del, har hört kostnaden ca 200:- nämnas i en annan tråd. Du kanske inte behöver köpa 5-6 st pikeurridbyxor då men kanske t.ex.
2-3 par i stället. Det är ju riktigt bra Kvalité, Bra Hållbarhet och Utmärkt passform på dessa byxorna. Och de är ju faktiskt klart prisvärda i mitt tycke.

Jag hade tur när jag var på Scandinavium :D
Köpte ett par pikeurridbyxor (Fanns flera även fler bra, 'kända märken' som t.ex. Cavallo) för 400:-. Mina hade kostat 1200:-!

Henrikssons har ofta utförsäljning på Pikeur och Eurostar. kolla med henne...
Annars kan jag rekommendera RTS ridbyxorna. Hållbara, supersköna. Finns med extra långa ben. Håller passformen kanon och går att torktumla. Sitter dessutom som gjuten i sadlen...
www.rts-sportline.se :smirk:

JAg har ett par mörkgröna helskodda moutain horse som har kanon passform (jag är smal) har haft dom i 5 år nu och dom är fortfarande som nya ( har använt dom varje dag i princip) de kostade 800kr

jag har ett par helskodda från börjes (ja hör och häpna ;) ) som jag använt så gott som varje dag i stallet väldigt länge nu, de visar inga tendenser på att gå upp i skoningen nånstans och är utomordentligt sköna att ha på sig både på marken och i sadeln, vet dessvärre inte vad dom kallades
men dom är i färgen mocca eller nougat (ser man mig med nåt annat ska man kolla om jag är sjuk ;) )
var inte dyra alls (under 500 har jag för mig), och helt klart värda minst dubbelt så mycket

Börjes har faktiskt en del bra byxor. Hade deras förra modell, minns inte vad den hette.
Dessa kostade runt 300:- för ett par helskodda. Finns några nu med som liknar dessa.
Men jag upplever de som Stora i storleken + att de töjer sig. Jag har alltid beställt från Börjes eftersom jag inte haft möjlighet att åka dit. Därför så visste jag inte om att de var så stora först. Så mina första ridbyxor därifrån är megastora med världens häng på!
Tog först en storlek mindre efter detta, men då jag märkte att de sedan töjde sig också så väljer jag att ta Två storlekar mindre om jag beställer därifrån.

Men de ridbxyorna därifrån som är i mocca/nougat, hur har de hållt sig i Färgen?
Är lite nyfiken. Ska ändå beställa lite skötselartiklar och stallgrejer därifrån, har funderat på och köpa byxorna därifrån i just mocca alt. nougat men vill veta hur de håller sig i färgen..

Jag har ett par helskodda mörkblåa eurohorse som jag är jäte nöjd med! Har aldrig haft ett par ridbyxor som hållt så länge!!! :)

mina har inte bleknat märkvärt, inte töjt sig heller vad jag vet? (eller så har jag gått upp i vikt ;) )

jag är nöjd med mina equi comfort/carlskrona :)

Pikeur, Euro Star & Sarm Hippique tkr jag är väldigt bra o sköna ridbyxor! Finns på Börjes (Sarm) o resten på Henrikssons.

kan lika gärna snylta lite;

hur är dom byxorna i storlekarna?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par ridbyxor som jag köpte precis när jag skulle börja rida, för ett halvår ca. alltså. Nu har dom tänjt ut sig rejält... 2
Svar
36
· Visningar
5 059
Senast: Millz
·
Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 373
Senast: fetange
·
B
Utrustning Jag har tänkt inhandla två par nya ridbyxor, ett till tävling och ett till vardagsträning. De ska vara helskodda och rätt höga i midjan...
Svar
19
· Visningar
1 634
Senast: Salinero
·
Utrustning vill ha tips på bra vita ridbyxor, tyg eller knäskodda (ej helskodda iaf) med ganska låg midja o släta fickor. o hyffsat pris. Vad...
Svar
17
· Visningar
1 419
Senast: Magic_Mac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka