Tips på SMAKLIGT foder.

Sv: Tips på SMAKLIGT foder.

Våra hundar ÄLSKAR Carrier Super Premium :d Har aldrig sett dom så matglada då dom båda haft för sig att maten minsann inte duger innan :grin:

Min hund är riktigt kräsen. Inte ens konserver går ner emellanåt. Jag fortsatte med hans gamla foder (RC junior) och hade på laxolja. Då gick maten ner fort som bara attan! Ett bra alternativ om hunden är känslig för foderbyten.

Pro Plan lax och ris äts av mina mycket kräsna kineser
Luktar kattmat så det gäller att ha locket på annars luktar det i hela huset

hoppas din vovve kryar på sig

Knapplån

Izor är ganska kräsen och har dessutom lite känslig mage, och vi har tidigare varit tvungna att variera fodret. Men nu tror jag att vi har hittat rätt - en blandning av kokt bulgur, Hills I/D blöt- och torrfoder.
De två senaste dagarna har tallriken slickats ren (dessutom bajsar han mindre och färre gånger än tidigare).
Så jag hoppas att han vill fortsätta att äta denna blandning.

Jag har en liten riktigt kräsen Chihuahuahane:cool:. Han äter inte något blötfoder, har provat sådana som dom säljer hos vet och dyl för nyopererade hundar men icke..
Har haft eukanoba och pro plan på honom men han är väldigt tveksam. Han går numer på Royal Canins Chihuahuafoder och det går riktigt bra. Inte världens bästa sammansättning, kött står tex inte först på innehållsdeklarationen men hellre att han äter något än inte alls..

Står på påsen:
"Exceptionellt aptitretande. Stimulerar aptiten hos den mest kräsna chihuahua genom särskilt utvalda naturliga smaker i kombination med foderbitens speciella storlek och form."" Så det kanske kan vara något att prova, även om du inte har en chihuahua..:angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
727
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
215
Senast: geting
·
Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god... 2
Svar
31
· Visningar
2 830
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Har någon erfarenhet av att själv slipa eller lämna in klotång för slipning? Jag sitter med 5-6 helt nyköpta klotänger och ingen är lika...
Svar
1
· Visningar
214
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka