Tips på stalltäcke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 286
F

Fladde

Behöver tips på ett bra 200g stalltäcke gärna med bild.
Maxpris: 2000kr

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tips på stalltäcke?

Alla Börjes varianter på 200-gramstäcken har varit otroligt bra och prisvärda hittills, så varför inte prova ett av det nya blå? :idea:

Med tanke på att det bara kostar en dryg tiondel av ditt maxpris så kan det väl vara värt att prova? ;)
Jag ska köpa 2 sådana nu till vintern, tror jag.

Jodå det tror jag;):p

Missy är typ värds bäst på att mörda täcken.
Fast dom som hållt är dom lite dyrare.

Bättre att satsa på kvalitet diret..

Jojo, såklart. Var bara tvungen att skriva det ;) *onödig*
Ju mer pengar, desto mer kvalité. (förhoppningsvis :crazy: )
Har du testat Horsewares?

Jag lägger in en fråga till...

Finns det några bra täcken till en häst som är kort över ryggen med har väldigt bred bog och stor nacke? (finns att beskåda i min andra tråd... :angel: ) Behöver 135 men alla är så SMÅ!
Kosta vad det kosta vill, bara jag får ett täcke sm passar. Kan man inte måttbeställa täcken nånstans förresten?

Evergreen skrev:
Jojo, såklart. Var bara tvungen att skriva det ;) *onödig*
Ju mer pengar, desto mer kvalité. (förhoppningsvis :crazy: )
Har du testat Horsewares?

Det är lungt;)

Ja har några stalltäcke därifrån ska kika på deras i nästa vecka..

på...

www.equinet.se

...finns massor av täcken i "övre prisklasser". Och som du antyder -kvalitet därefter.

;)

Kanske du kan prova Jacsons innetäcke? Tror det är ett sådant vi hade köpt i storlek 155 till vår häst som ALLTID har 155 och det var ENORMT i bogen så vi fick sy in det men det passade inte ändå, så vi har lagt undan det tillsvidare för att se om unghästen kommer dra 155 sen, hon är nämligen grövre.

Jag hade testat Shires deras täcken är REJÄLA.Och då menar jag verkligen REJÄLA. Köpte 135 till min valack täcket går ner till knäna nästan :eek: Kanske skulle sitta bra på din med lite bredare bog?

Vi har inhandlat ca 5 st Shires stalltäcka och alla har hon lyckas ta i sönder :crazy:

Så nu satsar vi på nått bättr(hoppas jag)

Fast jag kan tycka att en häst som väl tar sönder täcken tar i sönder allt, även om det är dyra täcken av bästa kvalité , har själv ett sto som är expert på att ta sönder täcken.Och inte hjälpte det med dyra täcken där inte. Hon ville helt enkelt inte ha täcke, vi la bara på i nödfall annars fick hon komma in.
Fast det blir ju klart knepigare om man ska hålla på och klippa sin häst pga träning och tävling.

Jag skulle ALDRIG lägga ut 2000 spänn på ett thermo/stalltäcke, visst det är ju jag det. Men ändå, herregud. Varför ska man slösa så i onödan för? Börjes har ett helt okej, detta kostar under 300:-! Sedan så finns det ett olivgrönt Event (har även sett samma täcke fast grått) på Henrikssons Ridsport. www.henrikssonsridsport.se Det är jättesnyggt! Flera utav hästarna i tävlingsstallet (dessa går upp t.o.m internationell hopp) på den anläggningen där jag har min häst har dessa och dom täckena är jätte läckra! :d Passar på de flesta hästfärger också.

Annars har Horsewares fina, dock så tycker jag de är i dyraste prisklassen...
Men alla Horseware täcken är överlag Riktigt bra! kolla Henrikssons eller www.hastshoppen.se

Mark Todd har också fina täcken, tror dom finns på www.ryttare-hast.se

Jag har horsewere och Mark todd i tjockare innetäcken som hållt utmärkt:)

Min häst har också sönder allt.
Har haft ett par Eq33 men de är inte speciellt rivstarka.

Köpte ett Jacson Ekonomi med 200g fyllning. Det är suveränt!
Passar utmärkt på en häst med mer bringa o hals, men är ändå inte "tältigt" i övrigt.
Kostar ca 500:- och är marinblått med svaga viträndiga rutor.

Tycker absolut att du ska ta dig en närmare titt på det.
stalltackeek.jpg

nipa skrev:
Min häst har också sönder allt.
Har haft ett par Eq33 men de är inte speciellt rivstarka.

Köpte ett Jacson Ekonomi med 200g fyllning. Det är suveränt!
Passar utmärkt på en häst med mer bringa o hals, men är ändå inte "tältigt" i övrigt.
Kostar ca 500:- och är marinblått med svaga viträndiga rutor.

Tycker absolut att du ska ta dig en närmare titt på det.
stalltackeek.jpg

gud så fint! var du tvungen å skriva "Passar utmärkt på en häst med mer bringa o hals" :devil: ;)
blir till å lägga en halmbal under täcket igen.... :angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 242
Senast: Silje
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
759
Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 408
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka