Tips på träns + nosgrimmor

Breccia_

Trådstartare
Nu i veckan som kommer så blir det ny sadel :banana:
Och den är svart... Så nu vill jag ha tips på snygga, svarta träns med aachen-nosgrimma och tunna, tunna remmar.
Sen även tips på remontnosgrimmor, som räcker runt min hästs stora trut, vi har X-full på den vi har nu :o
Silverspännen ska det vara också.
Funtar på ett Frank Baines träns.
Sen vill jag ha ett pannband med lite strass på också, bara för att :p
Så kom fram med alla tips nu! :bump:

Sv: Tips på träns + nosgrimmor

framland har urläckra träns i alla möjliga former å storlekar...

har själv ett framland-men jag valde ha tjockare remmar-mkt skönare för hästen än tunn-tunna remmar:)

Min häst vägrar vara med på noterna om remmarna är för tjocka.
Har ett sånt där träns från Riders Company med fetingremmar och fetingnosgrimma (aachen då) och där hakar bettet i nosgrimman hur man än vrider och vänder på det = hästen missnöjd.
Så jag gör som han vill = tunna remmar, det blir ju mycket bättre då.
Vart finns framland att titta på?

oki då förstår jag,själv har jag inte aachenremmen på min häst,det behövs inte och så ahr han så liten mun att det gör bara skada i framtiden..:)

farmland finns på hästgallerian..vet nu inte vart du bor..men här i sthlm så finns det en bara en hästgalleri-butik..å den ligger på sthlms fältridklubb/ridskola/östermalns ridskola
dom har ju en affär på gården där..å dom har både farmland å andra kanonbra märken (minns ej vad dom heter) men dom har det bästa urvalet på just träns å tillbehör (och "hjälptyglar" )

så bor du i sthlm åk dit å kika..
kan även varna att dom kosta lite extra (mitt farmland kostade lite över 3600 kr men HELT värt det! bästa tränset någonsin,helt underbart fantastiskt läder!)

dom har givetvis billigare träns där- allifrån 1500-4000 kr..
så det är som sagt värt att åka dit..man kan säkert pruta lite då dom är "grosister" å får hem saker från england etc..:angel:

Jag tänker inte rida utan något jag måste ha på tävling, det kan ge onödiga problem. Det är knappast så att man drar åt allt vad man har, min häst har munnen stängd mest hela tiden förutom när han äter träd i förbifarten typ.
Ah sthlm är bra, där bor ju jag :D Får åka dit o kika :bow:

Stilett: alltså han har haft rundsytt träns
http://i6.photobucket.com/albums/y204/Douville/willebrf3.jpg
men jag vet inte om jag tycker att han passar i det eller ej... dessutom la han en saftig nackmuskel precis där tränset ligger = tränset åkte av :eek:
iofs har globus (gud säger jag det här?! :D) ett jättefint som inte är sååå rundsytt, bara lite. typ. kanske ska ta hem ett sånt...

Jag ska ska nog köpa mig ett Henri de Rivel träns med aachen eller dressyrnosgrimma. Kostar tydligen runt 500 spänn tror jag. Det får duga i sommar. Till hösten vill jag ha en ny dressyrsadel, en brun och så nåt lyxigt träns. :D Då ska även köpa ett träns med remontnosgrimma, varvar nu ibland med mitt bruna jacson med remont.

HdR dressyrträns med tillbakagående nosgrimma, det är med "stegtygel"
737043.JPG

HdR träns med aachennosgrimma (dock mässingsspännen) och gummityglar
737003.JPG

HdR Fancy träns med aachennosgrimma o stegtygel
737023.JPG

Vet inte exakt men har hört typ runt 500:-
Dom ska väll vara lite stela av vad jag hört men dom blir nog bättre efter lite anvädning. :) Det är ju Hansbosport som har dom så om jag inte hittar dom på strömsan ska jag kolla om en återförsäljare kan plocka hem till mig.

Ah, ska du också till Strömsholm? ;) Då lär vi leta efter dom där tränsen båda 2, för dom var sjuukt snygga :love: :D

Jajemensann ! ;)
Men vilket gillade du mest då? :)
Själv så lutar det väll åt det första för egen del, är ju dressyrryttare. :p

Det sista var ju bara för fint!
Fast jag ska ha Dyón-tyglar så tyglarna är skitsamma lixom.
Nu ska jag bara hitta en nosgrimma jag kan hänga på...

DET FÖRSTA HELT KLART! :D

Såg det i ett sånt reklamblad för Hansbo sport och blev bara :love:
Så finns det där tränset på Strömsholm kan det känna sig köpt, i princip ;) :p

Mina favoriter = Döbert och Passier, speciellt dom rundsydda :d

Själv kommer jag nog aldrig ha råd med ett sånt :(

Kostar typ dubbelt så mkt som min sadel, eller iaf nästan ;)

Råkar ditt träns med bred nosgrimma ha vit fodring :d

Men det där rundsydda var ju inte fint, det måste ju va inåtvända spännen!
Dom ända fina som har det i överkomlig prisklass är Hubertus.

Om det är smala remmar och smal nosgrimma så ser det så hopphäst ut. :p Så då får det iaf va ett rundsytt.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 689
Senast: Ajda
·
R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 083
Senast: Lager
·
Utrustning Halloj, Här kommer en ytlig efterlysning på inspiration till hur hästen blir snygg i träns utan nosgrimma! Min häst går utmärkt att... 2
Svar
31
· Visningar
7 007
Senast: sthu
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 540
Senast: Minett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Geologins dag - Fråga en geolog

Hund, Katt, Andra Djur