Bukefalos 28 år!

Tips på udda ekologiskt vin

Wysiwyg

Trådstartare
Vill köpa en gåva till en kompis som hjälpt mig. Hon gillar att testa lite udda viner från systemet, gärna ekologiska. Typ från ovanliga länder, lätt bubbligt etc. Har ni några förslag? :)
 
Vitt, rött? Till en vanligt vinintresserad eller en innördad?

Jag minns vita Rkatsiteli Qvevri, nr 2195, som prisvärt för 128 kr. Den ska vara ett naturvin och kommer från Georgien som är ett riktigt gammalt vinland. Rkatsiteli är kärlen vin traditionellt tillverkas i i Georgien - det är jättelika ler-amforor som grävs ner i marken.

Vill man ha rött och lite dyrare är Chateau Musar, 7463, från Libanon en klassiker (dvs inte udda för vinnördar) Också ett naturvin och inte ekologiskt. 2013 kostar 359. 2012 ungefär det dubbla.
 
Kolla i tillfälliga sortimentet, där hittar du lite udda viner (många naturviner bland annat). Just nu finns dock bara det tillfälliga sortimentet att köpa i butik, men du kan läsa om flaskorna på systembolagets hemsida.
Detta köptes nyligen, börjar dock ta slut på systemet så kolla var den finns inne:

24447004.jpg


Mischkultur, 95671 från Österrike 🇦🇹
 

Liknande trådar

Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Bonita4
·
Fritid Jag gillar att fota men nu förtiden använder jag bara mobil. Var många år sedan jag hade någon kamera. Men jag skulle nu vilja köpa...
Svar
12
· Visningar
557
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 285
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 300
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp