Bukefalos 28 år!

Tips tack !

Kiala

Trådstartare
Jag söker ett släp med kombiramp och fronturlastning, gärna "diagonalparkering" också.
Har inte BE så de stora tunga faller bort, vad finns kvar att välja på ?
Har du koll och tips är jag tacksam :-)
 
Vad får din bil dra på b, och hur mycket behöver du lasta?

Jag har en stor häst och får dra 1480 med b, men nästa gång jag behöver byta transport (har gammal enkelaxlad) har jag insett att det blir både "ny" bil och nytt körkort. Har du en lite lättare häst kan du kanske klara dig.
 
Diagonalsläp är nog bara att släppa om du inte har BE. De behöver vara såpass stora att det blir för tungt annars. Kombiramp och fronturlastning finns väl Henra Cayenne (jag har ett sånt, helt ok släp för pengarna), Böckmann Portax, Cheval Liberte eller ev vissa specialtillverkade Boj. Får man dra runt 1500 på B-kort går nog alla att få vikt på så att man kan köra en hyfsat stor häst men ingen jätte. Finns några äldre Fautras med någon liten utdragbar ramp i bak också förutom lastbilsdörrarna men de har jag nog bara sett enstaka exemplar av.
 

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 568
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej, Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja. Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Anemone
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 295
Senast: Lisalei
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
659
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp