Tips till rengöring av hårig vojlock

N

nrussn

Igår skulle jag lägga några vojlockar i tvättmaskinen. Eftersom de var rejält håriga på insidan så försökte jag borsta bort håret med en borste = gick inte bra. Då tog jag fram ryktstenen och det gick jättelätt och snabbt att få bort håret!

Har ni några tips att dela med er av?
 
Gummihandskar lär vara bra att ha på sig när man skall ta bort hår från täcken och dyl. Då behöver man bara klappa vojlocken som man klappar katten, så följer håren med! :) Tror att detta tips fanns i senaste numret av Ridsport...
 
Jag läste någonstans att om man lade med en tvättsvamp i tvättmaskinen så skulle håren fastna i den. Men man ska nog ändå grovrengöra vojlocken först...
 
Jag dammsuger :D Lätt, smidigt och enkelt. Brukar ta grovdammsugaren. Mamma skulle inte bli så glad om jag hårade ner hennes vanliga tror jag :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Tilly_85
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
729
Senast: Trassel12
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 237
Senast: manda
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 983
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp