Tips under sommaren

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Linda Lundquist
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 465
L

Linda Lundquist

Nu är det så här att jag började rida i Januari och tycker det är skitkul att rida. Så jag förstår inte hur jag ska klara mig hela sommaren utan att få rida. Eftersom jag bara har ridit i ett halvår så vill ingen ha en sådan medryttare.

Måste komma på något. Vill gärna ha tips SNÄLLA hjälp mig.!!

Mvh Linda (seriös:p)

Sv: Tips under sommaren

Det finns ju massor med ridläger som man kan åka på! :idea:
Måste gå att typ googla på ridläger eller så.

Edit: Här kan du söka ridläger SRR

Jo jag ska på ett ridläger faktiskt. Men det är ju bara en vecka

skaffa en sköthäst;)

då får man ju hålla på med sköthästen och rida lite iaf:P
oftast är det så iaf.

ge det ett försök! lycka till! :D

Vad menar du? Vem vill ha en skötare som knappt kan något?

Turridning kanske? Inte jättebilligt, men du har kanske råd att i allafall komma ut några gånger i sommar?

Men i början kanske man bara kan komma ut och borsta. Och om du hittar rätt människa som behöver hjälp med sina hästar så tror jag det fixar sig. Där jag har min sköthäst har jag den turen att jag har en jätte snäll ägare till hästarna då. Men där finns en häst till som en annan tjej är skötare till. I början när den tjejen inte kunde nått så började hon smått att borsta, och hon som äger hästarna lärde henne saker och även jag. Tillslut kunde hon börja rida smått när jag va med eller när ägaren va med, och nu klarar hon det själv.

Man kan ju alltid rida tillsammans med nån i början som kan ge en råd och så. Tillslut så får man nog kläm på det själv.:rofl:

Linda Lundquist skrev:
Vad menar du? Vem vill ha en skötare som knappt kan något?

Tycker du iaf ska försöka, men räkna inte med ridning. Sätt upp lappar i stallena runt omkring. Beskriv dig och dina erfarenheter så ärligt du kan så ska du se att det nappar alltid ngn. En liten notis i lokaltidningen kanske, eller på bukes annonssidor.

Lycka till.

Ingen som har något annat tips. Jag har letat efter skötar/medryttarhäst i evigheter nu känns det som. Det är möjligtvis ingen här som behöver hjälp :p

Linda Lundquist skrev:
Ingen som har något annat tips. Jag har letat efter skötar/medryttarhäst i evigheter nu känns det som. Det är möjligtvis ingen här som behöver hjälp :p

Det underlättar om du talar om var omkring Gbg du söker sköthäst.

Kaske har hittat en liten ponny nu! :) Alltså jag bor i närheten av göteborg så jag söker sköthäst i göteborg och runt om :p

Liknande trådar

Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
981
Senast: skogaliten
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 261
Senast: Freazer
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka