Tips vid för mycket möjlk

Sv: Tips vid för mycket möjlk

Ok. Körde du varannan gång då eller?

Sen en fråga till den som vet, varför gör bröstvårtan ont ett långt tag efter amningen? Det är som en kramp men man vill heller inte att bh:n ska nudda vårtan, så känns det.

Skiftar bröstvårtorna färg mellan vit, lila röd? I så fall kan det vara en fall av raynauds, kärlkramp i bröstvårtorna. Om inte (och mer troligt!;)) så är det antaligen ett steg i härdningen av bröstvårtorna (jag förutsätter här att bebin har rätt tag). Jag var väldigt känslig i bröstvårtorna den första 1-1,5 månaden men det släppte helt sedan.
 
Sv: Tips vid för mycket möjlk

Alltså hur märker man att en mjölkstockning är på väg? Sist fick jag jätte ont från en minut till en annan och febern slog till direkt.

Oj, så fort!
Jag märkte lite små stickningar och lite ömhet i bröstet först. Sen lite lättare "feber". Så då hann jag med att få bukt med det i tid.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 507
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Jag fick sent i onsdagskväll åka in akut till sjukhuset med hög feber och smärta i nacken/halsen. På akuten konstaterades det att jag...
Svar
13
· Visningar
1 561
Senast: EmelieR
·
V
Gravid - 1år Nu vänder jag mig till alla kära bukeföräldrar med mitt gnäll istället, eftersom alla närvarande (dvs Nikki) har tröttnat på mig och...
Svar
13
· Visningar
3 151
Senast: FrontLine_
·
  • Låst
Övr. Barn Hade inte tänkt att skriva om detta här egentligen men jag behöver lite tips och ideér. Min son är 6 månader,ammas nästan för fullt...
2
Svar
25
· Visningar
3 134
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp