skäcken

Trådstartare
Någon som kan ge bra råd på hoppsadel. Ej flatback då min rygg inte fixar det. Måste vara bred i kanalen o ha cutback.
Hur är kieffer är den mjuk i sätet?
:confused: :confused:
 
Hmm, Stübben Rex's nya modell är inte flatback, det finns säkert O beställa bredrygg.
 
Jo jag älskar stubben men denna lilla killen kan inte ha det därför har jag fått börja titta på lite andra sadlar
 
hallu!!
jasså...greger har växt ur sadeln igen...
hihi.... ;)
hoppas du hittar nått...

har tyvärr inga tips...

:banana:Charlie :banana:
 
Jag har en underbar John Withaker sadel. Den är väldigt mjuk och skön att rida i. Den kostar dock 23.000 men jag kan säga att den är värd varenda krona.
 
hehe...du vägrar verkligen att ha hästar som e "normala" eller djur över huvudtaget...
men d e bra...hejjar på dig...
varför vara som alla andra??
d finns d ju så många andra som e... :rofl: :rofl:

:banana:Charlie :banana:
 
Min Kieffer är mycket mjuk och behaglig att rida i! Annars har jag även en Henri de Rivel sadel som är jättebekväm att rida i! :love: Dessutom tycker jag att Henri de rivel verkar vara en sån sadel som ligger bra på de flesta hästar!!! Har provat min på både mitt fullblod, mitt halvblod och på en travare och den låg lika bra på alla 3... :bow:
 
Hmmm...
min erfarenhet av Henri de rivel är helt tvärtom...
hade jättesvårt att hitta en häst den passa på...
svårsåld var den oxå...eftersom den inte passade på nån...

men smaken e som röven....klöven... :rofl: :rofl: :rofl:

:banana:Charlie :banana:
 
Vad har du för en kieffer??? *nyf* är så himla insnöad på det just nu.. Verkar nämligen somom det skulle kunna vara en sadel som passar både mig o häst.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter en sadelgjord med platta som har fast resår. Den får dessutom inte vara för bred, utan måste vara väl utskuren för...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
608
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
534
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Hyra ut rum i lgh?
  • Boräntorna

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp