Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack
Wii fit plus och active sports
Hur bra dessa spel beror på hur träningsvan du är och i vilken form du är i när du börjar.
Wii fit plus, blir alldeles för långa pauser mellan övningarna pulsen hinner aldrig gå upp ordentligt. I de delar av spelet som ska vara mer pulshöjande som boxningen och stepen har man lagt in nått rytmtjafs som gör att man måste utföra övningarna i det närmaste ultrarapid. Balansspelen som följer med är dock superroliga, som hinderbana, skateboard, slalom backhoppning, kul för alla

Jag rekomenderar wii fit för de som vill komma i gång att träna, sedan när man är i gång är det lite för mesigt.
Active sportes
Bra övningar att komma i gång med, lite mer puls än i Wii fit plus. Jag föredrar dock att göra styrkeövningarna framför spegel och med hantel i stället. Gummibandet som följer med spelet är för klent, köp ett eget på stadium med mer motstånd.
Just Dance 1, skitkul, men då gillar jag att dansa också, sket totalt i poängen utan rockade loss i stället. Synd bara att man inte i ettan i alla fall kunde välja en serie med låtar, hatar avbrotten för att välja ny låt när man väl kommit i gång.
Jag köpte Wii när jag höll på att sluta snusa, perfekt att ha något att distrahera sig på och som rörde bort i alla fall några av de miljoner lösgodis som jag stoppade i mig. Efter någon månad var blev wiiet endast en lockelse för bekantas barn som var på besök. Jag sålde wii och köpte en crosstrainer istället och håller på att bygga upp mitt eget lilla gym med hantlar och speglar mattor osv. Fungerar mycket bättre för mig!