Tipsa om utbildningar, hundskötare, assistanshundar osv

Tate

Trådstartare
Hej! :)
Jag skrev en tråd här för inte så längesen om jag ska skaffa en brukshund eller annan ras, jag har fortfarande inte bestämt mig för ras men det är inte det jag vill ta upp i den här tråden.

Det är så att jag inte kom in på min drömutbildning till hundskötare på Dille eftersom att min hemkommun inte vill betala så jag undrar nu om ni vet några andra utbildningar till hundskötare som inte är på distans och som man kan ta CSN lån för att gå? Jag har letat och letat men hittar ingen, jo en, men då måste man ha en egen hund med sig. Jag vill ju gå en hundskötarutbildning för att lära mig mer om hundar och träning med hund men sen så vill jag utbilda mig så att jag kan utbilda assistanshundar. Sedan så har jag också en dröm om att ha en uppfödning, men den utbildningen får jag gå i framtiden.
Ska jag hoppa över en hundskötarutbildning och utbilda mig direkt till att utbilda assistanshundar? Jag ville gå en hundskötarutbildning först för att få lite mer kött på benen men jag kanske ska våga ändå? Jag har ju nästan ingen erfarenhet av hund just nu.
Om ni vet någon utbildning, skriv gärna och tipsa! Hur hade ni gjort? Hade ni vågat gå en utbildning till att utbilda assistanshundar på direkten? Eller man kanske måste ha förkunskaper inom hund för att gå en sån utbildning? :confused: Jag vet verkligen inte hur jag ska göra, därför så frågar jag er :o

Mvh Tate
 
Jag lever med assistanshund och är hundunstruktör och tror inte man kan bli en bra instruktör eller utbildare av assistanshundar utan mycket erfarenhet av många olika typer av hundar och många olika typer av människor eftersom man ofta jobbar tillsammans med den som ska ha assistanshunden. Olika hundar och olika människor behöver bemötas och tränas på olika sätt och det är viktigt att ha en stor verktygslåda att hämta knep ur när man ska hjälpa till. Eftersom människor som har assistanshund har särskillda behov på olika sätt måste man kunna bemöta det också. Jag vet inte hur du tänker dig att du ska utbilda assistanshundar, de jag känner till så utbildar föraren själv sin hund med hjälp av instruktör.
 
Jag lever med assistanshund och är hundunstruktör och tror inte man kan bli en bra instruktör eller utbildare av assistanshundar utan mycket erfarenhet av många olika typer av hundar och många olika typer av människor eftersom man ofta jobbar tillsammans med den som ska ha assistanshunden. Olika hundar och olika människor behöver bemötas och tränas på olika sätt och det är viktigt att ha en stor verktygslåda att hämta knep ur när man ska hjälpa till. Eftersom människor som har assistanshund har särskillda behov på olika sätt måste man kunna bemöta det också. Jag vet inte hur du tänker dig att du ska utbilda assistanshundar, de jag känner till så utbildar föraren själv sin hund med hjälp av instruktör.
Okej, jag har väldigt mycket erfarenhet av olika psykiska funktionsnedsättningar. Jag har hittat en utbildning där man utbildar sig till att utbilda assistanshundar, men de kanske menar att man utbildar sig till instruktör då.
Får jag fråga vart du utbildade dig till hundinstruktör? Eller har du några bra tips på såna utbildningar?
Jag får kanske börja med att skaffa en egen hund först och främst och sedan gå någon annan hundutbildning först så att jag får lite mer kunskap. :)
 
Okej, jag har väldigt mycket erfarenhet av olika psykiska funktionsnedsättningar. Jag har hittat en utbildning där man utbildar sig till att utbilda assistanshundar, men de kanske menar att man utbildar sig till instruktör då.
Får jag fråga vart du utbildade dig till hundinstruktör? Eller har du några bra tips på såna utbildningar?
Jag får kanske börja med att skaffa en egen hund först och främst och sedan gå någon annan hundutbildning först så att jag får lite mer kunskap. :)

Jag är utbildad genom Svenska brukshundklubben. Jag är alltså inte utbildad instruktör för assistanshundar utan jag är valp- och allmänlydnadsinstruktör samt rallylydnadinstruktör.
 
En vän till mig och hennes hund håller på att utbilda sig till ett besökshundsekipage. Tror det är i Göteborg men på distans. Man kan sen gå vidare och göra hunden till vårdhund och jag tror du själv bör vara utbildad undersköterska för att ni ska få jobba med detta sen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
22 122
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 440
Senast: inverterad
·
Skola & Jobb Jag vet att det finns en tråd för de som redan studerar men jag tänkte att det kanske finns intresse för en för oss som fortfarande...
Svar
12
· Visningar
1 211
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp