Titta på stallplats - vad tänka på?

F

Fjunet

Jag ska titta på stallplats i veckan, och jag undrar om det är något speciellt jag ska tänka på? :confused: Har aldrig tittat på stallplats innan... :crazy:

Sv: Titta på stallplats - vad tänka på?

*Är stallet fräscht och välskött?
*Ordning och reda eller prylar överallt?
*Hagarnas storlek och utseende + staketens skick.
*Hur länge är hästarna ute på dagarna?
*Vem gör vad av utsläpp fodringar osv? Kollektiv, rullande schema eller fullskötsel?
*Finns vatten inne? Varmvatten? Duschspilta? Vattenkopp eller hink i boxen?
*Ridmöjligheter. Bra ridvägar, tillgång till ridhus/ridbana? Ta dit egen tränare? Bokningar?
*Kommunikationer. Bussar/tåg, tidtabeller.
*Vad ingår av strö och foder? Hur mycket av allt isf?
*Om du får köpa in hö osv själv, vilka lagringsmöjligheter får du? Vilket strö är tillåtet att använda?
*Fodringsrutiner/tider.
*Ingår täckesbyten? Benskydd på/av?
*Sadelkammare. Uppvärmd? Täckestorkning/-sommarförvaring? Skåp/garderober?

Och, såklart, stallägarens allmänna hästsyn och personkemin. Det är viktigt att man kommer överrens och kan diskutera och kompromissa om vissa saker.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 959
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 681
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 928
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 565
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden