Tittar in i din... Ryktlåda!

Mitt bidrag till "absolute must have" i min ryktlåda är den här svampen. Används till allt. Blöt eller torr, till lerinpackade hästar, svett eller sista finishen inför tävling. Suverän att få ren skitiga hästar som tex inte gillar hårdare borstar som magic brush i ansiktet, eller snabbt få rent ben etc.
Skärmavbild 2023-04-11 kl. 23.18.55.png
 
Mitt bidrag till "absolute must have" i min ryktlåda är den här svampen. Används till allt. Blöt eller torr, till lerinpackade hästar, svett eller sista finishen inför tävling. Suverän att få ren skitiga hästar som tex inte gillar hårdare borstar som magic brush i ansiktet, eller snabbt få rent ben etc.
Visa bifogad fil 116523

Aldrig sett eller hört talas om 😲. Är det som en mjuk svamp, eller hård som en ryktsten?
 
Mitt bidrag till "absolute must have" i min ryktlåda är den här svampen. Används till allt. Blöt eller torr, till lerinpackade hästar, svett eller sista finishen inför tävling. Suverän att få ren skitiga hästar som tex inte gillar hårdare borstar som magic brush i ansiktet, eller snabbt få rent ben etc.
Visa bifogad fil 116523
Den har jag sett folk tipsa om på insta, ska nog beställa en nästa gång jag köper ngt från butik som har den inne. Har sett att den ska vara toppen för intorkad svett!
 
Den har jag sett folk tipsa om på insta, ska nog beställa en nästa gång jag köper ngt från butik som har den inne. Har sett att den ska vara toppen för intorkad svett!

Som en svamp, kanske lite strävare i materialet och tar inte fullt lika mycket vatten som en svamp men helt formbar och mjuk. Tanken är att den ska simulera en tigertunga som gör rent päls 😅


Jag såg att de delade ut såna som hederspriser på en tävling i helgen, men fattade inte riktigt vad det var då! Men den ser ju absolut ut att vara värd att testa.
 
Enkel väska från biltema för att ha med på tävling/träning med 3 borstar i

Annars har jag en vanlig kundkorg som är lätt att flytta
 
Den har jag sett folk tipsa om på insta, ska nog beställa en nästa gång jag köper ngt från butik som har den inne. Har sett att den ska vara toppen för intorkad svett!
Jag såg att de delade ut såna som hederspriser på en tävling i helgen, men fattade inte riktigt vad det var då! Men den ser ju absolut ut att vara värd att testa.
Jag tycker verkligen den är suverän till allt möjligt, inkl intorkat brunstklet 😅 en av katterna älskar att slicka och stryka sig mot den.

Såg att det fanns tvättsvamp med tiger tongue på ena sidan (som en disksvamp) som såg smidig ut. Tidigare hittade jag den bara på en western butik men nu verkar den finnas på fler ställen. Jag behöver också beställa nya, om någon vill samfrakta. 😅 (mälardalen)
 
Jag har denna från Ikea! (Stora varianten).
Borstar överst.
Flaskor med liniment/schampo osv + temp, svamp, tejp osv på mellersta.
Benskydd och broddar på nedersta.

Sprayflaskor med läderputs, flugspray och pälsglans hänger överst på ena kortsidan! 🤩
1681295131949.png
 
Jag tycker verkligen den är suverän till allt möjligt, inkl intorkat brunstklet 😅 en av katterna älskar att slicka och stryka sig mot den.

Såg att det fanns tvättsvamp med tiger tongue på ena sidan (som en disksvamp) som såg smidig ut. Tidigare hittade jag den bara på en western butik men nu verkar den finnas på fler ställen. Jag behöver också beställa nya, om någon vill samfrakta. 😅 (mälardalen)
Åh, är den bra mot brunstklet ska jag definitivt köpa!🤪😅
 
Jag tycker verkligen den är suverän till allt möjligt, inkl intorkat brunstklet 😅 en av katterna älskar att slicka och stryka sig mot den.

Såg att det fanns tvättsvamp med tiger tongue på ena sidan (som en disksvamp) som såg smidig ut. Tidigare hittade jag den bara på en western butik men nu verkar den finnas på fler ställen. Jag behöver också beställa nya, om någon vill samfrakta. 😅 (mälardalen)
Jag finns tyvärr rätt långt därifrån:)
 
Har också denna och är SÅ NÖJD!

Sen jag sålde av allt och började på ny kula iom ny häst så har jag även bytt borstmärke från Borstiq till Grooming deluxe.
 

Bifogade filer

  • 1238192_a_gg_produktbild.jpg
    1238192_a_gg_produktbild.jpg
    409,5 KB · Visningar: 22
Mitt bidrag till "absolute must have" i min ryktlåda är den här svampen. Används till allt. Blöt eller torr, till lerinpackade hästar, svett eller sista finishen inför tävling. Suverän att få ren skitiga hästar som tex inte gillar hårdare borstar som magic brush i ansiktet, eller snabbt få rent ben etc.
Visa bifogad fil 116523
Sån har jag med. Så otroligt bra
 
Hällde ut allt i min hink idag då jag letade efter en grej… Tömde ut några liter hår också. Ena hästen är iväg hos min tränare, så hans borstar är inte här.


BEDD4E57-4726-4320-9D06-766B275DF43B.jpeg
 
Här är de borstar jag använder absolut mest. Min dyra fina ryktväska agerar stallväska med ombyten i istället, och jag har mina ryktsaker i en utdragbar låda i stallet. Dock har jag en jättestor necessär i en av lådorna, den är så smart för den går att fästa med karbinhake i byxhällor, så om jag vill pyssla om hästen utomhus lägger jag ner det jag behöver där:)
Min häst är lite knepig, hon vill helst ha så hårda borstar som möjligt, därav använder jag nästan enbart quickshed och magic brush. Sen avslutar jag med några snabba drag med den stora gröna borsten 😅
 

Bifogade filer

  • 20230412_132739.jpg
    20230412_132739.jpg
    410,2 KB · Visningar: 48

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 865
Senast: hundtant
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 007
Senast: nullo-modo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 094
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 748
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp