Tittar in i din... Ryktlåda!

Jag har köpt en tvättkorg på Ikea som jag tror att jag ska ha som ryktkorg. Den är i plast, rosa med lufthål och ser lite ut som en tantväska. Men just nu använder jag den för att frakta ridstövlar och hjälm när jag ska på tävling så får se om jag kanske måste köpa en till.
 
Hästarna hemma. Jag har typ en sådan här vid uppställningsytan:
forvaringsvagn-med-tre-korgar---rostfritt-stal.jpg


Lätt att lyfta ut om vi vill stå ute, snabb översikt.

Sedan har vi en liten ryktlåda borta vid lösdriften (i andra änden av gården), bara för att det är trist att gå typ 200 meter för att hämta en hovkrats :p

Åker vi iväg har vi oftast en mjuk ryktväska.
Hade ingen aning om att det var en sån här jag drömde om :rofl:
 
Jag har köpt en tvättkorg på Ikea som jag tror att jag ska ha som ryktkorg. Den är i plast, rosa med lufthål och ser lite ut som en tantväska. Men just nu använder jag den för att frakta ridstövlar och hjälm när jag ska på tävling så får se om jag kanske måste köpa en till.
Jag har haft en varukorg, men vill nu ha fack så det blir lite ordning.
 
Jag har i alla år haft en sån klassisk ryktväska från Jacson. Många små fack runt om som jag stoppat saker i och sedan glömt bort vart eller att jag ens hade dom. Och i det stora facket i mitten var det alltid huller om buller och det som var längst ner blev det alltid en aha-upplevelse över att hitta när jag väl städa ut den 😅
Så jag hittade en liten behändig väska i kraftig canvas med svå stora fack i mitten, ett litet invändigt och ett litet utvändigt. Perfekt för att rymma det allra nödvändigaste.
Jag har ju eget stall så flaskor mm förvaras på hyllor i stallet bredvid skötselplatsen.

IMG_7472.jpeg
 
Kan tipsa om att googla på "trädgårdsväska". Då får man upp många alternativ till bra pris som kan funka toppen som ryktväska!
 
Jag har också en vagn från Ikea, dock drar jag inte runt den utan den står framför min garderob i sadelkammaren så lyfter jag bara av ryktväskan. Brukar ha benskydd i botten och ta med de jag ska använda för dagen.
IMG_20230816_105131.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 895
Senast: hundtant
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 066
Senast: nullo-modo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 140
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 908
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp