Bukefalos 27 år!

Tittar in i din... Ryktlåda!

Har också varit sugen på den från equipage, men har det väldigt trångt i mitt skåp i sadelkammaren och är osäker på om den får plats utan att jag stuvar om totalt. Ska ta tag i att testa, stallkompisar har sån så får låna någon och prova😊

Tog bild idag, så här har jag det! 🤩
PXL_20230414_111643754~2.jpg

Jag har också en sån fast grön. Den är superbra men jag blir ändå sugen på en ryktväska när jag läser den här tråden. Vad jag nu ska ha den till ;)
Jag hade en ryktväska från Jacson innan som jag tyckte va skitbra! Sen köpte jag den jag har nu och kommer aldrig mer ha nåt annat! 😁😅

Jag hade en ryktväska från Jacson innan som jag tyckte va skitbra! Sen köpte jag den jag har nu och kommer aldrig mer ha nåt annat! 😁😅
Jag hade också kunnat tänka mig en sån om jag hade eget stall! En i stallet har en, det är ett jäkla rullande på den där fram och tillbaka i stallgången och så tar den ju en del plats i sadelkammaren. Skulle aldrig funka om fler fick för sig att ha sådana🫣

• Gilla
Reactions: WS6
Nu har jag fått hem den! Testade på hästarna i hagen och den funkar ju jättebra! Det mycket ranglåga stoet knuffade undan sin ranghöga kompis. Det här var ingen minsann ingen behandling hon tänkte dela med sig av. 😂
Hahaha 👍❤ Vad roligt att du/ni gillade den 😍
Jag tror den kliar väldigt skönt på dom! Inte alls som vanliga borstar 👍

NU har jag fotat 😁 Inte städad på flera år på bilderna 😅 Har pälsglansen ståendes bredvid och en hel vagn ute i stallet för hovvården (som används dagligen, ryktlådan sällan).

20230513_155549.jpg

20230513_155714.jpg

Två mjuka borstar från Borstiq, den ljusa tätare. Man- och svansborste från Borstiq. Gummiband (till att fläta om fästet till gpsen i svansen några gånger om året), mankam (efter Borstiqborsten som inte kommer igenom all man😅), liten mjuk borste till huvudet som inte behövs längre pga hästen tolererar den större. Hovkrats och två olika saxar.

20230513_155719.jpg

Två olika sorters borsthandskar används beroende på päls, behov och hästens dagsform. Samma med den lilla fyrkanten från Hööks och Magic Brush. Ryktborste och skrapa som inte använts på år och dag men är en variant hästen gillade bäst. Två hovkratsar för fysioövningar vid behov.

Liknande trådar

Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 586
Senast: Seabaz
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 974
Senast: Bulldoozer
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
3 566
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
3 153
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar