Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag älskar potatis! Bara kokt med salt och smör :d Förutom det som redan nämnts: hasselbackspotatis, rårakor, potatisgratäng med mandolinad potatis (suuuuupertunna), pytt i panna, krossad potatis i ugn med havssalt, rosmarin, olivolja och parmesan.

Jag med!

Ett tips: koka den, sen gör ett snitt på längden och tryck ihop den, baka i ugn 5-10 min, lägg i lite finhackad rödlök, gräddfil och löjrom. Så löjligt gott!
 
Potatisgratäng, bondomelett, Janssons frestelse (byt ut ansjovisen mot kapris så blir den vegetarisk). Grovriven i bröd, fattiga riddare, tortillas.
Fransk potatissallad:
Dressing på vinegrette med Dijonsenap.
Låt kikärtor marineras i vinegretten över natten, vänd ner skivad (varm) potatis. Tillsätt skivad rödlök o lite kapris samt massvis av grovhackad bladpersilja. Minst lika god dagen efter.

Jamen Jansson! Såklart! Jag har ju faktiskt en massa ansjovis kvar efter platån i söndags :D Det får bli på torsdag :)
 
Ja visst är det! På nyårsafton, när jag visste att imorgon börjar en mer eller mindre plågsam bantning, då slog jag till med hasselbackspotatis. Och ANTREKOTT. Det var bedrövande gott.

Dagen därpå registrerade jag mig på viktklubb.

ANGTRÄKOTT! Det har jag inte ätit på år!
Gud, jag dagdrömmer om blodigt kött:o
Middagar med rödvin, ostron och mögliga ostar.
Gaaaaaah:arghh:


Fast jag borde kanske tänka viktklubb istället.
Är det ett bra koncept?
 
ANGTRÄKOTT! Det har jag inte ätit på år!
Gud, jag dagdrömmer om blodigt kött:o
Middagar med rödvin, ostron och mögliga ostar.
Gaaaaaah:arghh:


Fast jag borde kanske tänka viktklubb istället.
Är det ett bra koncept?
Det hade inte jag heller! Och jag lyckades steka den precis på gränsen till rare, det var supergott.

Viktklubb är som Viktväktarna fast med kcal istället för points.
 
ANGTRÄKOTT! Det har jag inte ätit på år!
Gud, jag dagdrömmer om blodigt kött:o
Middagar med rödvin, ostron och mögliga ostar.
Gaaaaaah:arghh:


Fast jag borde kanske tänka viktklubb istället.
Är det ett bra koncept?

Som jag sagt tidigare, ni får komma hit och grilla i sommar ;) Dvs jag grillar och ni äter :D Jag kan garanterat komma på något som BARNET äter, mina lite matkinkiga femtielvamänningar av yngre modell tyckte jag och särbon skulle starta restaurang :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 663
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 461
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 493
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp