Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
Det är kallt här idag så jag funderar på att göra särbons heta saffranssoppa till middag, den värmer bra. Till frukost blir det äggröra, det var länge sedan jag åt det. Jag har någon slatt tryffelolja kvar att hälla över den så det blir lite lyxigare :up:
 
Jag gjorde tacos igår. Feberversionen av tacos är när man blir så utmattad av att röra ihop en guacamole att man inte orkar hacka en enda grönsak till själva tacosen. Men det gick ju bra ändå! Guacamole och salsa innehåller ju ändå rätt mycket grönsaker ;)

Idag är jag hemma från jobbet och det finns en distinkt risk att jag tar en bit saffranskladdkaka till lunch. Eller brunch, beroende på hur lång tid den tar på sig att tina...
 
Några kollegor bestämde just att vi hämtar palak paneer hos min favoritindier till lunch idag :D Så tvådagarslunch fixad :up: Underbart att man inte tröttnar trots att jag åt egenlagad palak både lördag och söndag!
 
Dagens chock: KÅLMACKAN har utgått från sortimentet :cry:
Den var ju där förra veckan när jag lunchade men nu är den ersatt av en sellerivariant. Giv mig styrka! :cry:
 
Några kollegor bestämde just att vi hämtar palak paneer hos min favoritindier till lunch idag :D Så tvådagarslunch fixad :up: Underbart att man inte tröttnar trots att jag åt egenlagad palak både lördag och söndag!
Du, är favoritindiern Delhi? Eller annan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 669
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 461
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 493
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp