Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har firat plusgradernas återvändande med att slösa lite el på en omgång pulled beef/högrev med rödlök, gräddfil och jalapenos. Men även bunkrat med råvaror för att producera obscena mängder av julens bästa sallad med rödkål/grönkål/apelsin/äpple/granatäpple och rostade nötter med kardemumma. :d
 
Skåpsrensning delux

Högrevsburgare, pulvermos mozzarellasticks och lite grönt.

Räckte precis till en måltid och lite försvann ut frys och skafferi
 

Bifogade filer

  • 20221220_185824.jpg
    20221220_185824.jpg
    225,1 KB · Visningar: 23
Vi körde alternativt julfirande utan julmat idag. IOM många olika önskemål tog vi take away från olika restauranger. Jag körde på chicken tikka masala och vitlöksnanbröd iom att jag älskar det från den restaurangen. Sååå gott!
Sambon körde någon sizzlar, olika grillade proteiner och grönsaker och papadambröd.
Till det någon lagrad julmust.
Och sen mjuk pepparkaka med frosting. Gött!
 
Airfryern fick lite variation idag med att rosta hemodlad pumpa i tärningar. Till detta puylinser och snabbstekt grönkål. Plan A var halloumi till, men en bit mozzarella behövde ätas upp så den fick gå in som ersättare.
 
Middag idag, fish & chips med remouladsås och gröna ärtor. Mjuk pepparkaka som dessert + lite senare på kvällen,, krustader med vispad brie och havtorns marmelad samt lufttorkad skinka. Nu... matkoma 😁👌 säkert i säng inom 1h 🥱
 
@MJLee testade du att grava lax? Såg nu att Jennie Wallden lagt upp ett recept på insta annars. 🙂

Yep! Men vi får se hur lyckat det blir. Det ligger fortfarande och gravas. Gned in det överallt med salt/socker/vitpeppar. Men tyvärr använde jag ett recept där man la till dill till blandning och inte strödde på det efteråt.

Ska kolla Wallden, har du en länk? Även om det är lite sent nu.
 
Yep! Men vi får se hur lyckat det blir. Det ligger fortfarande och gravas. Gned in det överallt med salt/socker/vitpeppar. Men tyvärr använde jag ett recept där man la till dill till blandning och inte strödde på det efteråt.

Ska kolla Wallden, har du en länk? Även om det är

Gravlax
I hennes verkar man också ha det i blandningen.
 
Ingen bild, men la några timmar på att laga mat igår.
Lammköttbullar, ost/mandelbullar, "kanderad" brysselkål, brysselkål med roquefordost och grönkålsstuvning med Västerbottenonst.
Blev riktigt nöjd med de olika kålrätterna, var inte helt nöjd förra året så det kändes som en revansch när jag lyckats med alla tre.
Jag gjorde även saffranssnittar till glöggen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp