Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi åt så mycket god mat igår, med betoning på mycket!

Smashad potatis med parmesan och vitlök, brysselkål med parmesan, pizzasallad (sällskapet hade kött till), kronärtskockssoppa, stora minipizzor med vitlök- getost - valnötter, hembakade tekakor med muhammara, hummus, hummus med soltorkade tomater, brieost, st agur och saltlakritsmarmelad.

Vi orkade en av två efterrätter, mangopannacotta och chokladmousse.

Vaknade mätt. 😅 :p
 
Står och gör vad jag trodde var gryta på nötkött.. Men kollade förpackningen igen och inser att det var lamm... Hoppas det fortfarande blir bra, haha!
Massor av lök, vitlök, salt, peppar, öl, morötter, vitkål och 2 biljongtärningar. Blir spännande detta!
 
Lasagne på kycklingfärs och broccoli på sidan. Pinsamt mkt ost på toppen av lasagnen 😁👌 väldigt gott med lagad varm mat efter flera rundor med feber, diverse förkylningar och annat "kul". Lokala thai haket var iof en räddare i nöden x antal dagar i förra veckan^^ :d
 
I kvall blir det kyckling lar med Asiatisk kryddning. Till den gor jag nog en Tahini sas och chard/tomat/vad jag har hemma och kan saute (i stekpannan) sa det blir varmt och mjukt. Prognosen sager att det ska vara runt 3 grader + och jag ar redan kall!:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Var vill vi bo?
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Vilodagar för riktigt aktiva hundar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp