Tittar in i ditt kök, 17

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Koltrast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 84 298
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter istället och oroar mig inför lunchen. Jag svängde ihop lite köttfärs, bönor (från egna odlingar), lök och - röksvamp igår. Förra året åt jag röksvamp två gånger, en gång var det riktigt gott, en gång var det nästan oätligt. Så du förstår min oro?

OM jag gör. Hade en sådan låda tidigare i veckan som jag var rätt orolig för. Det blev bra då så jag hoppas detsamma för dig nu!

Mina åker till Champagne på semestern. De är ultrahipstriga numer.
Annat var det i min BARNdom, räkfredagar och fångarna på fortet:D
Eventuellt har utflyttade avkommor och ökade inkomster med saken att göra.
Mina är lite konstigt sparsamma med småsaker. Det känns framförallt i min mammas fall som en kvardröjande effekt av ransoneringstiden och ww2 (det är hon som inte växte upp i Sverige).

I min BARNdom var det rött vin av billigt slag och revolutionära diskussioner nätterna igenom. En stor gryta tex chili con carne som räckte till alla som ville ha. Underbart som barn att ligga och somna medan de vuxna planerade hur de skulle göra världen bättre.

Familjen bilar i Moseldalen. Dricker gott vitt och äckligt sött rött vin. Om jag aldrig ser en schnitzel med gebrakt kartoffel mer i mitt liv så är det för tidigt. Ikväll tar vi bilen och stannar inte förrän vi hittar NÅNTING annat. Asiatiskt, italienskt, precis vad som helst faktiskt.

För övrigt har dottern lärt sig gå! Gjorde det första gången igårkväll och går nu nonchalant som att hon aldrig gjort annat.

Har levt på surdegsbröd och chips några dagar känns det som. Så idag raidade jag Möllan och svängde ihop en lunch bestående av pasta, smörstekt mangold en masse, vitlök, vårlök, favabönor, halverade små söta tomater, olivolja och parmesan. Lite franska rädisor till, färgglatt och gott!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Liten
·
IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
319
Senast: Snubbelfot
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 54 55 56
Svar
1 104
· Visningar
53 232
Senast: Exile
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver... 2
Svar
37
· Visningar
2 166
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31