Behöver inte vara veganskt som sådant, men jag har inte bakat med ägg på evigheterOch chefen är glutenintolerant. Var hittar man glutenfria kex?
På glutenfria hyllan i butiken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Behöver inte vara veganskt som sådant, men jag har inte bakat med ägg på evigheterOch chefen är glutenintolerant. Var hittar man glutenfria kex?
Skulle vara innovativ idag och prova ett recept på bananpannkakor - det var vidrigt
Jag måste hitta något som jag kan äta på jobbet vid 9.30-fikat och som jag sen står mig på till 13.30...
Glutenfria förslag (ej mackor) emottages tacksamt
Jag är en sån som måste ha påfyllning var 3:e timma normalt sett, men jag tänkte skippa lunch på jobbet och kunna åka hem 30 minuter tidigare istället![]()
Olika typer av cheesecake borde väl fungera bra så länge du utgår från ett glutenfritt alternativ till botten - typ nötter, mandelmassa eller glutenfria kexÄr det någon här som har koll på att baka glutenfritt? Går det ens att baka utan ägg och sådant, eller måste jag handla?
Dem envisas min partner med! Jag föredrar bandpasta.Jag gjorde en snabb pasta igår - strimlad rökt skinka, skivade champinjoner, crème fraîche med franska örter och lite riven ost. Vände ner min favoritpasta för stunden, girandole torsades, rörde om och åt i soffan med endast gaffel tillsammans med middagsgäst. Gött!
Dem envisas min partner med! Jag föredrar bandpasta.![]()
Egentligen gillar jag spaghettini allra bäst men det är så jobbigt att trycka ner dem i kastrullen![]()
Leve hösten!Årets första höststorm är kommen och det ska ju firas...
Det fick bli en enkel sötpotatissoppa toppad med tärningar av nötkött som var snabbstekt vid hög varme och en näve rå, grovhackad grönkål. Vackra färger, smakade gott och värmde min chockfrusna kropp.
... men som den rekorderliga Husmor hon var tog hon ner gardinerna och skräddade till ett par byxor i ett nafs?BEBIS växte ur alla sina byxor över en natt, och det var bankstrejk. Detta tilldrog sig på den tid då man tog ut kontanter att använda som betalningsmedel.