Tittar in i ditt kök, 17

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Koltrast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 84 305
Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle vara innovativ idag och prova ett recept på bananpannkakor - det var vidrigt :yuck:
Jag måste hitta något som jag kan äta på jobbet vid 9.30-fikat och som jag sen står mig på till 13.30...
Glutenfria förslag (ej mackor) emottages tacksamt :)
Jag är en sån som måste ha påfyllning var 3:e timma normalt sett, men jag tänkte skippa lunch på jobbet och kunna åka hem 30 minuter tidigare istället :angel:

Overnight oats! Och kanske ett kokt ägg till. Havregryn ska väl vara glutenfria om jag inte minns helt fel, eller åtminstone finnas som glutenfritt?

Är det någon här som har koll på att baka glutenfritt? Går det ens att baka utan ägg och sådant, eller måste jag handla?
Olika typer av cheesecake borde väl fungera bra så länge du utgår från ett glutenfritt alternativ till botten - typ nötter, mandelmassa eller glutenfria kex :)

Vet att jag gjort veganska och glutenfria muffins också som blivit bra och goda :)

Och vill du vara pysslig tänker jag att biskvier borde gå att göra utan ägg och gluten.

Senast ändrad:
Jag gjorde en snabb pasta igår - strimlad rökt skinka, skivade champinjoner, crème fraîche med franska örter och lite riven ost. Vände ner min favoritpasta för stunden, girandole torsades, rörde om och åt i soffan med endast gaffel tillsammans med middagsgäst. Gött!

Jag gjorde en snabb pasta igår - strimlad rökt skinka, skivade champinjoner, crème fraîche med franska örter och lite riven ost. Vände ner min favoritpasta för stunden, girandole torsades, rörde om och åt i soffan med endast gaffel tillsammans med middagsgäst. Gött!
Dem envisas min partner med! Jag föredrar bandpasta. :)

Matmisären fortsätter. En yttepytteliten bit Sparrispaj jag hittade i en matlåda. De goda ostarna jag tänkte äta efteråt var luddiga. BABBEL är snuvig och febrig och BARNET växte på en natt ur 4 par gympaskor.

Säsongens tre värsta arbetsveckor pågår alltjämt. Lunch på Världskulturmuseet med kollegor, trevligt sånär som på att jubilaren dessvärre fick en ångestattack. Jobbade sedan till klockan 20, åt en macka med getost på fik på vägen hem. Bottenlöst trött.

Ser @Hyacinth s inlägg ovan och minns den gången numera vuxne SONEN som BEBIS växte ur alla sina byxor över en natt, och det var bankstrejk. Detta tilldrog sig på den tid då man tog ut kontanter att använda som betalningsmedel.

Jag kan ju säga att det kändes GANSKA lyxigt i tisdags när middagen bestod av superfin rostbiff, hemmagjord kantarellsås och ugnsrostade rotfrukter :love: ! Igår bestod middagen av hemmagjorda kanelbullar och ett glas mjölk :D !

Till helgen ska jag utforska ännu ett nytt område inom brödbak; jag ska testa att baka briochehamburgerbröd! Till detta blir det min mans signumburgare gjorda på högrevsfärs och med bl.a fetaost :love:

Hoppas på great success även med briochen :up: !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Liten
·
IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
321
Senast: Snubbelfot
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 54 55 56
Svar
1 105
· Visningar
53 439
Senast: Piglet
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver... 2
Svar
37
· Visningar
2 171
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka