Tittar in i ditt kök, 17

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Koltrast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 84 359
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lider mer dig @Petruska ! Själv kommer jag vara utan både vatten och avlopp i ett dygn :down: Det känns inte direkt superfestlig. Passade på att laga rolig mat idag iaf, eftersom jag lär äta mackor imorgon. Hemgjord falafel, yoghurtsås, picklad rödlök, grönsaker och avocado i pitabröd. Sen glass i soffan framför diverse kvalitativa program :D

Jag lider mer dig @Petruska ! Själv kommer jag vara utan både vatten och avlopp i ett dygn :down: Det känns inte direkt superfestlig. Passade på att laga rolig mat idag iaf, eftersom jag lär äta mackor imorgon. Hemgjord falafel, yoghurtsås, picklad rödlök, grönsaker och avocado i pitabröd. Sen glass i soffan framför diverse kvalitativa program :D
Middagen blev god, i alla fall! Men det är hemskt osmidigt allting, när man saknar avlopp i köket. Felet har visat sig värre än befarat och hyresvärden har letat efter en firma som kan komma och bila betong, på kort varsel.

Kina/Thai-buffé till lunch, avslutade med en karamellatte och en gudomlig bubbelvåffla med två kulor glass, grädde och kolasås :love:

22046398_10155138610197582_9109138645231223271_n.jpg

Jag lagade lax igår, vilket är sällsynt för mig och det blev förvånansvärt bra.

Höftade med ingredienserna, tog CF, Philadelfiaost, citronsaft, persilja, salt och peppar, kladdade ihop det i en mugg och över laxen, in i ugnen.
Googlade på vilken innertemperatur den bör ha och lyckades få den alldeles perfekt. Kokt potatis till (vilket jag aldrig sällan äter).

Ja alltså just då var jag inte helnöjd... men kunde skratta åt det rätt fort ;) Det har varit en sån där dag där lite allt möjligt irriterar så jag vet inte, tisdagar alltså!

Men jag blev på lite bättre humör när jag helt plötsligt fick syn på en RABARBER på parkeringsplatsen utanför hotellet på min lunchpromenad...

OT
Tisdagar?

Läste en bok av Håkan Nesser bara för en vecka sen. Om herr Roos. Han hade också problem med just tisdagar. Är ni släkt, måntro?

Jag föreställde mig att jag stod böjd över badkaret och diskade. Jag får ont i ryggen bara av att tänka på det.

Just det ägnade jag mig åt som höggravid medan köket renoverades. Herregud vad lycklig jag är över att jag aldrig mer kommer att vara gravid.

Men annars - vad obehagligt med oavlopp i köket! :(

Men alltså vad då vattenläcka ... de kan väl inte stänga av avloppet i hela huset pga en vattenläcka någon annanstans?? Verkar ju helt knäppt.

Om du nu ska hålla diet och inte kan diska och inte kan äta hämtmat så borde ju ett storpack energibars gjorde efter konstens alla regler av ekologiska nötter och dadlar och annan skit att passa perfekt? Leverans till bokmässan? :)

Själv har jag idag virrat runt hela dagen utan att få något mer gjort än intervjuer, packande av boklådor och tappra försök att få till ett fungerande schema för torsdag-söndag. Levde halva dagen på två nektariner och den andra halvan på kycklingsallad och glass med chokladkross. Mår ungefär som jag förtjänar, antar jag.

Just det ägnade jag mig åt som höggravid medan köket renoverades. Herregud vad lycklig jag är över att jag aldrig mer kommer att vara gravid.

Men annars - vad obehagligt med oavlopp i köket! :(

Men alltså vad då vattenläcka ... de kan väl inte stänga av avloppet i hela huset pga en vattenläcka någon annanstans?? Verkar ju helt knäppt.

Om du nu ska hålla diet och inte kan diska och inte kan äta hämtmat så borde ju ett storpack energibars gjorde efter konstens alla regler av ekologiska nötter och dadlar och annan skit att passa perfekt? Leverans till bokmässan? :)

Själv har jag idag virrat runt hela dagen utan att få något mer gjort än intervjuer, packande av boklådor och tappra försök att få till ett fungerande schema för torsdag-söndag. Levde halva dagen på två nektariner och den andra halvan på kycklingsallad och glass med chokladkross. Mår ungefär som jag förtjänar, antar jag.
Problemet med vattenläckan tycks vara att om jag använder avloppet i köket, så rinner det ut hos grannen under, eller möjligen hos grannen under grannen under. Oavsett vill jag inte bli skyldig till det. Dessutom sa fastighetsskötaren i hotfull ton, att om jag använder avloppet i köket kommer det därefter att bli omöjligt att använda avloppet i badrummet!

Man ska ju vara krisberedd för 72 timmar, men nu har väl den tiden snart gått och jag har inga rena kaffemuggar kvar snart!

Problemet med vattenläckan tycks vara att om jag använder avloppet i köket, så rinner det ut hos grannen under, eller möjligen hos grannen under grannen under. Oavsett vill jag inte bli skyldig till det. Dessutom sa fastighetsskötaren i hotfull ton, att om jag använder avloppet i köket kommer det därefter att bli omöjligt att använda avloppet i badrummet!

Man ska ju vara krisberedd för 72 timmar, men nu har väl den tiden snart gått och jag har inga rena kaffemuggar kvar snart!

Det där var ju ett obehagligt hot som man inte vågar chansa med. :(
Men alltså, kaffemuggar behöver ju inte vara rena. Just saying ...

p.s Tycker jättesynd om dig. Verkligen. Usch. Misär.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Liten
·
IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
323
Senast: Snubbelfot
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 54 55 56
Svar
1 111
· Visningar
53 703
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver... 2
Svar
37
· Visningar
2 178
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna