Tittar in i ditt kök, 17

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Koltrast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 84 376
Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså, jag kan inte komma på en enda rosa sort ...:crazy:
Inte lakrits eller choklad. Räknas geléhallon dit? (vad kallas den där rosa dieten)
Gelehallon, rosa surisar av olika slag, de röda/rosa av alla möjliga sorter som finns i flera färger. Vad de heter har jag aldrig funderat närmare på. Jag tror att de har så fåniga namn att jag helst inte vill lära mig dem. Man kollar över allt smågodiset och plockar ut de röda och rosa sorterna, helt enkelt. Man behöver inte veta vad de heter för att göra det, ju!

Gelehallon, rosa surisar av olika slag, de röda/rosa av alla möjliga sorter som finns i flera färger. Vad de heter har jag aldrig funderat närmare på. Jag tror att de har så fåniga namn att jag helst inte vill lära mig dem. Man kollar över allt smågodiset och plockar ut de röda och rosa sorterna, helt enkelt. Man behöver inte veta vad de heter för att göra det, ju!
Tur att du inte har svårt med färgseendet med sådana preferenser - tänker att det kunde blivit lite svårt att sortera på färg :D

:) Eftersom jag i smågodisfall just tar lakrits och choklad så har jag aldrig ens noterat de rosa sorterna. Nu slutar vi att prata om godis. Vill du ha en energibar??? ;)

:) Eftersom jag i smågodisfall just tar lakrits och choklad så har jag aldrig ens noterat de rosa sorterna. Nu slutar vi att prata om godis. Vill du ha en energibar??? ;)
Just ja, du fick några över! Det hade jag glömt.

Lakrits och choklad är godare som godis i egen rätt, än de varianter som finns i plocksmågodiset. Men det är ju gott på riktigt. Rosa smågodis är gott på det rosa smågodisviset.

Nödlunch i form av mazarin och kaffe på panini. Kaffe där är ytterst prisvärt och kostar 5 kr för ok kaffe, det kompenseras dock av mazarinen som kostade 30, var en delicato och yttepytteliten.

På en bricka bar jag en trave disk i taget till badrummet, diskade i handfatet, bar tillbaka den rena disken till köket och ställde den i diskstället. Några vändor på det viset.

Att det finns människor som frivilligt utsätter sig för det här när de renoverar, övergår mitt förstånd.

Stekte tofu i lime och japansk soja, stekte mangold i sesamolja och sesamfrön, kokade udonnudlar, hällde av kokvattnet i badkaret, och strödde sedan koreansk chili (bihustrun köpte ett kilo torkad koreansk chili, som ni kanske minns, jag äter tappert) över nudlarna. Allt som allt mycket gott. Partner diskar nu stekpannor i handfatet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Liten
·
IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
323
Senast: Snubbelfot
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 54 55 56
Svar
1 111
· Visningar
53 778
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver... 2
Svar
37
· Visningar
2 179
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka