Helt klart. Bite away!Jag vet. Visst var det väl en tillräckligt grov förseelse för att jag skulle vara berättigad att bita huvudet av biträdet? Visst?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt klart. Bite away!Jag vet. Visst var det väl en tillräckligt grov förseelse för att jag skulle vara berättigad att bita huvudet av biträdet? Visst?
Det känns bekant med valnötssoppan, men jag minns ingenting om den.Jag har svartkål, kan den bli nåt med vad som finns i kyl och frys: gorgonzola, kantareller, rödlök, rödbetor, valnötter, kanske? Vad gör ni med svartkål?
Och just det, @Petruska , valnötssoppa, visst var det du som skrev om det? Recept?
Tja, uppenbarligen är ersättningsprodukterna ganska populära och det kan ju finnas en rad olika anledningar till att människor vill äta mindre eller inget kött. Jag tänker att de där produkterna kan funka som nödlösningar i stil med de köttprodukter de ersätter(jag menar, färdiga köttbullar är ju inte precis så gott att en trillar av stolen) och för en del inbitna köttätare som vill skära ner på sin konsumtion är de säkert till god hjälp. Resultatet, en minskad köttkonsumtion, blir ju det samma.Jag har aldrig förstått mig på det där med köttersättningsprodukter. Antingen äter man kött/animalier eller så gör man inte det.
Jag äter sällan kött eftersom gott o etiskt kött är dyrt. Däremot äter jag mycket smör, ägg o ost.
Rensningstips från lilla mig:
Plocka sjuka mängder svamp, låt PARTNER rensa.
Höpp!
Har man ingen partner kanske man kan hitta sådan med förkärlek för svamp på tinder. Där finns tydligen allt.
Bortskämd coq au vin.Blivande coq au vin:
![]()
Särbon var tvungen att krydda spaghettin (han är fågelvakt när svärföräldrarna är borta) eftersom de vägrade äta den igår. Felet? Han hade inte kokat spaghettin i buljong som svärmor gör. De är inte alls bortskämda...![]()
![]()
Jag har inte stor erfarenhet av griskind, men jag har fått det på en av stadens enkla tacoställen, och det var galet gott.På tal om misär...
Alltså om man nu har förmånen att bli bjuden på förlagsmiddag i samband med Bokmässan - då borde man bli bjuden på något gott, eller hur? Och det verkade ju hyfsat - detta var menyn:
Meny
Griskind 645:-
Kalix löjrom
briochetoast
smetana | citrongelé | rödlök
Långbakad griskind
persiljerot
lökglace
kajodlingskål
Inkokta plommon
mandelcrust
saltrostade mandlar
vispad grädde
Vinpaket 395:-
Vi kom klockan 21 som bestämt. Bordet var inte klart och sen tog allting en enorm tid trots att allt var förbeställt. 23.15 serverades förrätten. Svårt att misslyckas med löjrom, men brödet föll i bitar och citrongelen hade jag helst sluppit, men okej.
Sen huvudrätten. det är mycket möjligt att griskind går att tillaga så att det blir gott, men den här smakade som rimmad fläsklägg. Men alltså köttbitarna var helt grå och såg så äckliga ut att de hade täckt med helt råa grönkålsblad. Bladen var doppade i citronsaft, vilket inte gjorde dem godare. Trots att jag var så hungrig att jag åt upp en halv servett innan maten serverades så klarade jag inte av att äta upp mer än hälften, så äckligt såg det ut.
Efterrätten var väl ... eh typ okej. Två råa plommon delade på mitten, en klick grädde och två små marängfluffar som. Men då var klockan över ett på natten.
Usch, jag var så hemskt besviken. Godare mat än så kan jag laga med förbundna ögon och enbart squash att tillgå.![]()
Bortskämd coq au vin.
Och en med massa pengar som du kan få, så du kan köpa 22-miljoners villan med plats för alla dina män?Jag tror att månggifte kan vara något för mig. En som bakar bröd, en som rensar svamp, en som masserar mig riktigt bra och en som älskar att städa.
Jag gillar hur du tänker.Och en med massa pengar som du kan få, så du kan köpa 22-miljoners villan med plats för alla dina män?![]()