Tittar in i ditt kök, 17

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Koltrast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 84 393
Status
Stängd för vidare inlägg.
För att väga upp min trevliga helg har jag spenderat kvällen på min hatmataffär på jakt efter obskyra mjölsorter. Hungrig. Jättehungrig. Jag höll på att äta upp butiksbiträdet som berättade att de på allvar inte hade tofu. En stor mataffär utan tofu, har ni hört nåt så löjligt? För att konsekvent hålla misärtemat åt vi urtrist quornfärssås med fiberpasta till middag. Inte ens parmesan kunde rädda det hela. Quorn är verkligen inte något vidare gott.
Quornfärssås med fiberpasta. Misär.

Jag har svartkål, kan den bli nåt med vad som finns i kyl och frys: gorgonzola, kantareller, rödlök, rödbetor, valnötter, kanske? Vad gör ni med svartkål?

Och just det, @Petruska , valnötssoppa, visst var det du som skrev om det? Recept?

Jag har svartkål, kan den bli nåt med vad som finns i kyl och frys: gorgonzola, kantareller, rödlök, rödbetor, valnötter, kanske? Vad gör ni med svartkål?

Och just det, @Petruska , valnötssoppa, visst var det du som skrev om det? Recept?

Jag älskar stekt svartkål, fräser den med vitlök och nötter. Senast hamnade den i en pad thai, gick bra det med.

Jag vet. Visst var det vl tillräckligt grov förseelse för att jag skulle vara berättigad att bita huvudet av biträdet? Visst?

Jag har varit en liten bit ifrån trevlig när mini-ICA inte hade Philadelphia light... :o Sedan visade det sig att *något oartigt* till personal ljög mig rakt upp i ansiktet. Hen påstod att den var borttagen pga den inte såldes. När jag var dit några månader senare fanns den (dvs de hade klantat sig med beställningen och lagersaldot) :mad:

Jag har varit en liten bit ifrån trevlig när mini-ICA inte hade Philadelphia light... :o Sedan visade det sig att *något oartigt* till personal ljög mig rakt upp i ansiktet. Hen påstod att den var borttagen pga den inte såldes. När jag var dit några månader senare fanns den (dvs de hade klantat sig med beställningen och lagersaldot) :mad:
Det däremot är ju ursäktat, Philadelphia light, vad ska det vara bra för?

:D

Det däremot är ju ursäktat, Philadelphia light, vad ska det vara bra för?

:D

Tja, är man en kaloriräknare över 40 så... :p den är faktiskt en av de få lightprodukter som är god.

Dessutom har en del personal på det där stället en vansinnigt tråkig inställning, jag hade aldrig betett mig som de gör när jag jobbade på ICA :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Liten
·
IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
323
Senast: Snubbelfot
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 54 55 56
Svar
1 111
· Visningar
53 796
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver... 2
Svar
37
· Visningar
2 179
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?