Tittar in i ditt kök, 17

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Koltrast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 84 293
Status
Stängd för vidare inlägg.
Matade min rågsurdeg idag igen. Det resulterade, precis som förra söndagen, i surdegspannkaka. Fast den här gången testade jag att göra ugnspannkaka. Katastrof! Testa inte detta hemma i stugorna, gott folk. Kanske blev det för mycket experiment, tog även dinkelmjöl istället för vanligt och ett extra ägg. Det blev jättedegigt och som ogräddat bröd. Räddade kvällen med att gå på balett och dricka ett glas bubbel i pausen.

Söndagsmiddag; Pulled pork - burgare med hemmagjort briochebröd, hemmagjord coleslaw och hemmapicklad rödlök. Rödlöken blev SÅ god och kombinationen var supergod :d!

22228302_10155168511617582_672434612241824290_n.jpg

Soppan återupplivades, intogs med varma smörgåsar med kantareller och stilton. Lunchen var miserabel men vi var på utflykt så det fick bli misärostfralla.

Vietnamesiska sommarrullar ute till lunch och kunde helt modest konstatera att vi gör bättre själva. Dessutom blev jag hungrig igen efter en kvart, ungefär, så resten av dagen har jag småätit allt jag kommit över. Mörk choklad, salta kex, äpplen, en kvarglömd lakritskola osv. Således hade jag ingen middagslust och eftersom jag var ensam hemma fullbordade jag dagens kostcirkel med ett glas vin och chips.

Jag funderar på om det går att köpa färdiga köttbullar som smakar som hemgjorda. Vad tror ni? Goda taka away-köttbullar, kan det finnas?

Apropå det har jag en vän, som vi ibland när vi ska köpa middag handlar ALLT från delikatessdisken. En bit potatisgratäng, en räk/laxbakelse, en bit paj, rökt makrill, räkor, hjortronsås, ostar, nyhyvlad salami osv. Sen korkar vi upp en flaska vin och placerar rubbet på ett stort bord och hugger in. Dags för det snart igen!

Jag funderar på om det går att köpa färdiga köttbullar som smakar som hemgjorda. Vad tror ni? Goda taka away-köttbullar, kan det finnas?

BARNET hävdar att scans delikatessköttbullar är godast. Jag gillar att de är små, och de duger i krig och nöd och jag brukar ha dem i frysen/kylen.

BARNET hävdar att scans delikatessköttbullar är godast. Jag gillar att de är små, och de duger i krig och nöd och jag brukar ha dem i frysen/kylen.
Jag håller med om att de duger i krig och i nöd, men nu tänkte jag mig köttbullar som duger då spanjorer ska få lite blandat svenskt att äta.

Apropå det har jag en vän, som vi ibland när vi ska köpa middag handlar ALLT från delikatessdisken. En bit potatisgratäng, en räk/laxbakelse, en bit paj, rökt makrill, räkor, hjortronsås, ostar, nyhyvlad salami osv. Sen korkar vi upp en flaska vin och placerar rubbet på ett stort bord och hugger in. Dags för det snart igen!
Det där är ett upplägg som jag ofta drömmer lite om, men som jag hittills aldrig har genomfört.

Vad väntar du på! Bara gör't. Go crazy i delikatessdisken. Och berätta här sen.
Jag vet inte varför det inte blir av. Jag är lite småsnål, men jag tror inte att det är hela förklaringen.

Det händer så klart att jag köper bröd, ost, vin, kanske skinka och lite frukt och grönsaker och slänger fram som det är. "Oststund" kallas det för sedan sonen var liten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Liten
·
IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
319
Senast: Snubbelfot
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 54 55 56
Svar
1 102
· Visningar
53 168
Senast: tuaphua
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver... 2
Svar
37
· Visningar
2 165
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025