Pumpa och tuggmotstånd är en svår kombination.
Den ostkakan är MYCKET godare än Frödinges!
Nu har jag googlat den och insett att jag ätit den utan att inse att det var VRIGSTAD. Så praktiskt, den kan man ju bjuda på då om inspirationen tryter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pumpa och tuggmotstånd är en svår kombination.
Den ostkakan är MYCKET godare än Frödinges!
Instruktioner!?Jag kan ta bilder sen! Inklusive instruktionerna på baksidan av paketen...!
Du ser, studieledigt är grejen! Ring din chäf och säg att du blir borta ett tagHar faktiskt en kollega som är tjänstledig för studier och bor ett år i Chiba utanför Tokyo nu! Har dock inte mött upp henne, hennes familj är på besök så de har rest runt i Japan nu samtidigt som oss. Men hon har det finfint så det kanske är ett alternativ.. @Killaloe
1. Koka basmatiriset i rikligt med saltat vatten tills du kan bryta det med en nagel. Sila bort vattnet, skölj hastigt med kallt vatten. Olivolja i en gryta, ett lager tunt skivad potatis täcker botten. Hetta upp. Häll ner riset. Lägg på lock. Låg värme en bra stund. Om det är ett bra ris liksom reser sig grynen lite falliskt när det är klart. Arrangera det då med nedblandade granatäpplen, saffran, spiskummin och/eller annat gott.@Petruska hur gör du ditt persiska ris med granatäpple? Fick några dl över eftersom jag hade 3 st som behövde gå åt. Och vad ska jag servera till som kräsen 8-åring äter?
1. Koka basmatiriset i rikligt med saltat vatten tills du kan bryta det med en nagel. Sila bort vattnet, skölj hastigt med kallt vatten. Olivolja i en gryta, ett lager tunt skivad potatis täcker botten. Hetta upp. Häll ner riset. Lägg på lock. Låg värme en bra stund. Om det är ett bra ris liksom reser sig grynen lite falliskt när det är klart. Arrangera det då med nedblandade granatäpplen, saffran, spiskummin och/eller annat gott.
2. Ris utan granatäpplen men med cashewnötter.
Potatisbottnen bör ha bildat en fin bottenplatta. Alla barn och vuxna älskar den. Tog du från början hälften olivolja hälften smör, är den ännu mer barnvänlig. Att bottenplattan håller ihop, visar att du är mogen att gifta dig enligt kurdisk sed.
Lamm! Eller halloumi. Eller kikärtsgryta.Tack! Det ska lagas! Men vad ska vi ha till? Små käcka piroger? Pinad kyckling? Lamm?
Lamm! Eller halloumi. Eller kikärtsgryta.