Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle också säga sockerärtor, MEN när jag skulle handla sådana i Sverige senast fanns en sorts paket som var märkta sugar snaps och en annan sorts paket som var märkta sockerärtor. :nailbiting:Förvirringen som uppstod var inte nådig! Så någon slags skillnad mellan de båda måste det finnas, tänker jag. Eller så var det bara ICA som ville jävlas med en stackars förvirrad landsförrädare.
Japp, det kan du ha din landsförrädare :sneaky:

Nä, men tror också att det faktiskt är två olika sorter?!
Hittade det här vid googling
Sugar snaps är den vanligaste varianten av salladsärt som är en korsning mellan sortärtor och tjocka baljväxter och märgärter. Dess baljor är kraftigare än sockerärtans men har samma spröda och sötaktiga smak.

Jag skulle också säga sockerärtor, MEN när jag skulle handla sådana i Sverige senast fanns en sorts paket som var märkta sugar snaps och en annan sorts paket som var märkta sockerärtor. :nailbiting:Förvirringen som uppstod var inte nådig! Så någon slags skillnad mellan de båda måste det finnas, tänker jag. Eller så var det bara ICA som ville jävlas med en stackars förvirrad landsförrädare.
Paketet som innehåller ”sockerärtor är skidsn när ärtan inte är helt utvecklad. Sugar snaps är när ärtorna är fullt utvecklade . Typ iaf..:D

3623E12D-B325-4754-9077-EC0E9891FA16.webp
Saffransrisotto påbörjad...

Igår en av min mans tre rätter, nämligen falukorv med potatismos. Idag lagade han rätt nummer två, ugnspannkaka, jag klarade mig eftersom jag bett honom sätta in falafel i ugnen till mig. Jag åt dem med haricots verts och tomatsås (barilla oliv).

Rätt nummer tre? Tortellini med pesto. Den blir det nog på torsdag. Tur att han är söt och snäll.

Lagade persisk omelett-ish. Massor av persilja, dill, salladslök och gräslök. Berberisbär och valnötter. Rör ihop med en omelettsmet och skjuss in i ugnen! Ganska gott ändå.

Alltså, ibland HATAR jag mig själv!!! :crazy:
Så hur gick det??
Jag klarade att vistas i stan utan att fika. Tuggade i mig ett kokt ägg och ett äpple innan jag anländer till kvällens möte. När det är dags för "mitt i mötet fikat " vid 21 var jag så jävla hungrig att jag gnagde av mitt eget nagellack för att ha något att tugga på ...

Vad gör då kassören - jo halar fram fem jättelika SMÖRGÅSTÅRTOR !!! Jag gillar verkligen INTE smörgåstårtor men finner plötsligt mig själv tuggande på en JÄTTEBIT. Hur gick det till?!! Fy fan vad dumt. Och nu mår jag JÄTTEDÅLIGT. :(

Alltså, ibland HATAR jag mig själv!!! :crazy:
Så hur gick det??
Jag klarade att vistas i stan utan att fika. Tuggade i mig ett kokt ägg och ett äpple innan jag anländer till kvällens möte. När det är dags för "mitt i mötet fikat " vid 21 var jag så jävla hungrig att jag gnagde av mitt eget nagellack för att ha något att tugga på ...

Vad gör då kassören - jo halar fram fem jättelika SMÖRGÅSTÅRTOR !!! Jag gillar verkligen INTE smörgåstårtor men finner plötsligt mig själv tuggande på en JÄTTEBIT. Hur gick det till?!! Fy fan vad dumt. Och nu mår jag JÄTTEDÅLIGT. :(
Smörgåstårta är som det är.

Men jag känner att jag vill erinra om att detta inte är en bantningstråd, utan en där vi gillar mat.

Var det leverpastejdoppade kräftstjärtar och skinkrosor på smörgåstårtan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: __sofia__
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 56 57 58
Svar
1 149
· Visningar
55 741
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 289
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 949
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka