Jag varierar med créme fraiche eller gräddfil ibland, men det lär ju vara väldigt försvenskat.
Förut gjorde jag alltid guacamole med avocado, guacamolepulver(???) och gräddfil/fraiche
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag varierar med créme fraiche eller gräddfil ibland, men det lär ju vara väldigt försvenskat.
Drack en gin och tonic under matlagningen för att fira att det bara är två veckor till semestern.
Lagade auberginelasagne - aubergine istället för pastaplattor, tomatsås och parmesan - samt lammfärsbiffar med nävar av alla ätbara blad som odlingarna erbjuder.
Rött vin. Sen jordgubbar smaksatta med lite socker och lite rött vin till dessert.
Jag vätskar numera ur den genom att skiva den och lägga den på galler i ugnen (med långpanna under), 150 grader tills den ser lagom ut. Det tar ett tag men man slipper allt med saltet och kladd.Auberginelasagne och lammfärsbiffar, vilken perfekt kombination! Hur gjorde du med aubergineskivorna? Jag tycker det är så besvärligt att vätska ur dem, så jag låter bli att använda mig av aubergine trots att det är så gott till tex lammfärs.
Jag vätskar numera ur den genom att skiva den och lägga den på galler i ugnen (med långpanna under), 150 grader tills den ser lagom ut. Det tar ett tag men man slipper allt med saltet och kladd.
Jag tror att jag lärde mig det i någon av "Annas mat-Annas" böcker.Suveränt tips! Det ska jag prova![]()
Jag håller på att koka mungböncurry. Har varit otroligt sugen på mungbönor i några dagar. Passar på att grodda ett gäng också.
Berätta mer!gräslöksolja
Enligt recept ska det vara en kruka gräslök och en dl matolja. Matolja hettas upp till 37 grader, mixas med gräslök tills slätt. Silas genom sil med hushållspapper.Berätta mer!
Vi är rätt fantasilösa och äter samma mat nästan varje midsommarJag spånar lite på midsommarmaten. Har ni några trevliga idéer?
Jag skulle vilja dricka gigantiska mängder champagne till midsommar. Som fördrink/förrätt typ och sedan lite då och då under kvällen. Men vad ska vi äta till? Inte kaviar, har jag fått order om. Vad är midsomrigt och salt/matigt och passar till champagne? (Tips på sort till det ätbara mottages gärna.) Vi blir bara fyra, så det gör inget om det är dyrt.
Mitt förslag är att kolla lite bland Systembolagets recept och teman. De brukar ju vara rätt bra på att kombinera. (Har jag hört)Vad är midsomrigt och salt/matigt och passar till champagne?