Tack!
Jag tror jag ska beställa en repris av regnbågsfilén från i helgen av sjuklingen här hemma, det blir nog en alldeles perfekt födelsedagsmiddag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!
Tack!
Jag tror jag ska beställa en repris av regnbågsfilén från i helgen av sjuklingen här hemma, det blir nog en alldeles perfekt födelsedagsmiddag!tårta tjuvstartade vi på igår, men den var tyvärr en besvikelse. Tryffeltårta från Coop, vansinnigt söt och i övrigt rätt smaklös.
MISÄR :O @Hyacinth
Finns inget värre än att missa konferensfrukost, utom möjligen då att tvingas dricka sågspånsdryck istället!
Igår hade jag en mycket trevlig kväll med tre andra mattrådareMini-bukesammankomst kan man säga. Vi åt vietnamesiskt!
Men jösses! Byt diet!SågspånsBAR![]()
Men jösses! Byt diet!
Minska portioner är omöjligt! Mat är för gott för det.Sågspånet är konferensvänligt, annars är det soppträsket. Jag behöver en liten kickstart.
Att bara minska portioner funkar inte för mig.
Minska portioner är omöjligt! Mat är för gott för det.
(Jag brukar införa kraftigt ökad andel grönsaker i luncherna vid liknande problem. Som nu.)
Du har min medkänsla.Jo, det är steg två... Först ska jag genomlida tre veckors matmisär. Får ju laga kål åt FAMILJEN tack och lov.
Du har min medkänsla.
Och viktigast av allt är ju ändå FAMILJEN. Vad gör väl lite matmisär när du har din älskade FAMILJ.![]()
Ja alltså, jag brukar ju bara ta något snabbt vid diskbänken ändå, för att kunna serva ordentligt.
Man måste ju blanka diskbänken efter middagen![]()
Potatispurjolöksoppa. Ett kulinariskt bottennapp.
Samt att det inte mättar det minsta.
Men helskotta vad jag önskar att det fanns en het thaisoppa eller liknandeJag slänger i lite tabasco och peppar, då blir det något bättre. I kombination med nån bar som mellanmål överlever jag utan att vara tokhungrig om än inte mätt. Vi får se hur det går.
Och så ska det vara smör och strösocker på! Norska våfflor ärDet är mycket viktigt att våfflorna är söta, kalla och sladdriga. Så gör dem en stund innan du ska äta dem om du vill uppleva norsk matkultur.
Även efterrätt önskasHjälp tråden .
jag ska bjuda syster på lunch imorgon..
Hon äter inte gluten, inte ägg, inte mjölkprotein. Hon säger att hon inte kan äta laktosfritt heller dvs inga mjölkprodukter.
Vad ska jag laga?
Vi gillar kyckling och fisk så kanske gryta på det eller i ugn? Men gör jag gryta brukar jag använda grädde etc och det går ju inte.
Gör jag i ugn brukar jag ha tex ost på. Det går ju inte heller nu.
Funderar. ..![]()