Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okejrå...Och @Koltrast , lite extra fett i pannan för min skull
Yakiniku är annars väldigt enkelt och gott, jag brukar ha grönsaker utöver köttet och riset.
Självklrt ingefära! Och soja.Låter bra! Och ingefära!!
Spännande!
Tips på marinad, @athena_arabians ? Jag tänker att jag går åt det asiatiska hållet. Sesamolja? Lime? Sriracha? Chili? Vitlök?
Okejrå...
Yakiniku låter som det jag tänkte mig! Visste bara inte att det hette så.
Hjälp kära köttätande vänner! En kompis ska ut och resa och dumpade lite mat hos mig, bland annat
200 g utskuren biff(nötinnanlår). Vad i hela friden gör jag med den?
Det fina är att jag kan göra wok/yadayada idag och bulgogi imorgon! Biffen är i två bitar om vardera 100 g - prima!Du gör som jag senast med en sådan bit: googlar "bulgogi", ser till att du har alla nödvändiga ingredienser inom räckhåll, lagar till - och uppnår kulinarisk nirvana.![]()
Dag efter dag läser jag @Anna s och andras inspirerande inlägg. Själv lagar jag ingen mat och lever på mackor och diverse mer eller mindre uppmuntrande uteluncher. Då och då lagar partnern för all del mat, men inte jag.
Men jag vill laga mat! Jag vill äta goda och trevliga middagar!
Jobbar hemma idag. Funderar på att gå och handla så att jag kan göra något slags asiatiskinspirerat kött som får marinera under eftermiddagen och kvällen, så kan jag steka det och koka nudlar och edamamebönor att äta till när jag kommer hem från stallet ikväll. Kanske kommer allt att kännas bättre då?
Är detta choklad?! SÅ vackert!Och ser såklart jättegott ut.
Avdelningen "saker som bara händer"?Av misstag köpte Någon en gång ett kilo koreansk chili, så jag använder det när jag har tillfälle.
Livet är inte så lätt som somliga tror.Avdelningen "saker som bara händer"?![]()