Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Själv gillar jag innovativa namn på nya evighetstrådar, är det tabu bland stockkonservativa köksgluttare?
Bland de bättre är @dobbis benämning på "vad har du handlat till hunden" som hon döpte till "shop till you drop"
Jag har skickat en sjukt fjäskig rapport om trådrubriken till en moderator (förhoppningsvis) nära oss.
Mm, Bläckis vinner på det direkta tilltalet - "nån snäll moderator" känns för abstrakt.Jag har också fjäskat![]()
![]()
Eftersom jag käkat hos mamma ikväll (nån färdiglagad kycklingwok från Flygfyren?!? WTF??) så lyckades jag också se nån TV-kock på SVT steka naanbröd som såg gudomliga ut. Med Nigellafrön.Ja, jag fick känslan av stekpannebröd av det vi fick igår
Mm, Bläckis vinner på det direkta tilltalet - "nån snäll moderator" känns för abstrakt.![]()
Mm, Bläckis vinner på det direkta tilltalet - "nån snäll moderator" känns för abstrakt.![]()
Men Kärringjävel är ju också ett direkt tilltal!
(Jag skrev Snälla rara LenaH, inte Kärringjävel som jag brukar i mina rapporter)
Tack för hjälpen!![]()
Direkt i finkan, skulle jag troMen Kärringjävel är ju också ett direkt tilltal!![]()
Utan att passera gå!Direkt i finkan, skulle jag tro![]()
Nej, det är helt omöjligt. Jag brukar köpa enbart naan hos någon av kvartersindierna när vi lagar indisk mat hemma.NaanDet blir aldrig bra när jag försöker göra själv
![]()
Pluspoäng för trött gurka! Låter som perfekta Swecos.Så. Mätt.
Efter Sverigevisiten förrförra veckan där min partner introducerades för tacos för första gången (med pulled oumph. Oumpf? Ump? löjligt gott, grät lite.) så var det dags att tillreda det även hemma i Hamburg. Jag gjorde guac med (lite för) mycket vitlök, partner improviserade samtidigt ihop en vitlökssås baserad på sojakvarg. Bra kommunikation. Övriga tillbehör var standard swecos: röd paprika, burkmajs, en trött gurka, bladsallad. Mängden vitlök i förhållande till resten var helt i min smak alltså. Partner är nu rädd för sitt rykte då han skall stå och värva folk på en mässa imorgon. Hoppas att det kommer många vitlöksvänner.
Hoppas det inte är en mässa för vampyrer! Sambon lär förvisso inte riskera livet men jobbet kan bli något lidandePartner är nu rädd för sitt rykte då han skall stå och värva folk på en mässa imorgon. Hoppas att det kommer många vitlöksvänner.