Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På tåg, hem efter en jobbresa över dagen. Ätit chokladboll och cashewnötter.
Ja, jag är i full färd med att fundera ut något kompensatoriskt inför morgondagen.Det känns som om några delar av kostcirkeln saknas där...
Det var gott. Om bacon är någons mening med livet blir hen nog inte lycklig. Köttfantaster kan vara lite kinkiga, har jag märkt.
Låter som en FANTASTISK lunch!Skulle lagat mat idag men orkade inte efter att ha varit iväg hela dagen - så det blev pizza från lokala pizzerian.
Dagens lunch är däremot värd att skriva om. Vi har världens raraste dam som lagar mat på hundkursen jag och Svansson är med på och ibland är kreationerna minst sagt intressanta. Idag blev det alltså kasslergratäng men ris, vit sparris från burk, mängder med ost och så typ någon grädde/créme fraiche-röraInte min typ av mat riktigt men jag är så vuxen så jag åt såklart ändå (och kompletterade med en del kakor
)
Jag kan messa damen och be om receptet?Låter som en FANTASTISK lunch!![]()
Lång.Vi hostar vidare här, alla hostar men PIPPIN drog till med feber. Tur han är lång. Vi konstaterade att detta är första gången nånsin vi alla är sjuka samtidigt.
Middag blev ris från kylen som blandades med purjolök/vitlök/saffran (2 paket) /vitt vin/slatt matlagningsgrädde/dragon/chili/ramslök som puttrat på hysterisk värme nån minut. Efter riset hystade jag i en påse frysta räkor och lite överbliven chilikryddad kyckling. Tog 5 minuter, alla mätta och nöjda. Lime och solroskärnor rördes i på slutet. Jag älskar att ha kokt ris i kylen, bästa nödmaten.
Lång.![]()
Nu har jag varit sugen på asiatisk biffsallad i en evighet, och när jag nästan blev färdig att göra den så hade jag glufsat i mig alla jordnötter som jag skulle ha till.
Men, skam den som ger sig. Efter en påse nya jordnötter och en kruka färsk koriander + mynta så blev det en mumsig glasnudelsallad med marinerad lövbiff till sist.
Herregud. Jag ska på kulturevent med middag med bihustrun ikväll. HEN ÄR KORTARE ÄN JAG!!! Jag tror jag ringer min son och ber honom hänga på. Ni kan inte TRO hur stolt jag är över hans 195 centimeter!Igår lagades det pizza blanco med rödlök, creme fraiche, färsk pepparrot, mandolinad potatis och efter ugnstiden toppades den med kallrökt lax, rivet citronskal och ruccola. Italienskt rött och sällskap av en tackochlov JÄTTELÅNG karl. Vinet och annat bidrog till att efterrätten helt glömdes bort![]()
En blir lätt lite till sig i trasorna i sällskap av JÄTTELÅNG karl.Vinet och annat bidrog till att efterrätten helt glömdes bort![]()