Bao kitchen - riktigt bra!Var var ni?
För övrigt krisar jag. Berit & Elvy har lagt ner.![]()
Ja, jag hörde det. Tror ägarparet separerade. Dock är en av dem delaktig i Skårs Gårds nya satsning på grön brunch! Ska tydligen vara väldigt bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bao kitchen - riktigt bra!Var var ni?
För övrigt krisar jag. Berit & Elvy har lagt ner.![]()
Haha vem vet det hade kanske kunnat funka det medLäste först att skumbollarna också skulle vara friterade, fick väldigt spännande bilder i huvudet![]()
Ja, de skriver på hemsidan att de går skilda vägar. Jag tolkade det som separation även om jag inte visste att de var ett par.Bao kitchen - riktigt bra!
Ja, jag hörde det. Tror ägarparet separerade. Dock är en av dem delaktig i Skårs Gårds nya satsning på grön brunch! Ska tydligen vara väldigt bra!
Typ allt förutom langossticksen och bananerna har jag tagit från facebookGode tid. Jag har aldrig ens hört talas om en liknande måltid.
Typ allt förutom langossticksen och bananerna har jag tagit från facebook![]()
Hahaha ja har man en levande soptunna till sambo så går det mesta ner. Vi hade ett par vänner på besök och mannen där är likadan så maten försvann rätt kvickt även om det definitivt inte skulle getts några michelinstjärnor för den middagenDu är en modig typ![]()
Spydde igår pga trötthet... sömnen funkar verkligen inte. Tröstar mig (och firar in helgen) med en bit laxstubbe från Tallen samt cider i särbons hus, dock sans särbo (men avec katt som nu medan jag äter håller på att gräva sig till Kina i kattlådan...).
Jag har hittat massor med spännande ortsnamn här uppe åt @Miran (det var lite tråkigt på jobbet idag så namnen satte igång många associationer). Dagens bästa var nog Spänningträsket (men jag kommer att bli väldigt besviken om Antibrännäs inte kommer att nämnas i någon bok eller novell
![]()
).
Edit: Husbondliden gjorde mig väldigt tveksam...![]()
Ikväll blir det frityrfest![]()
Vi börjar med bacon och ost inrullade korvar, kycklingbitar, langossticks, lökringar och baconinlindad camembert. Med grönsakssticks och lite kalla såser.
Och till efterrätt friterad banan med vaniljglass och skumbollar![]()
Blev baconet ätbart? Om ja, hur gjorde du(eller ännu hellre, hur gör du nästa gång?)?Jag har lagat butternutpumpasoppa och de omtalade baconchipsen. Nästa gång blir det mer sälta och lite mindre liquid smoke.
Receptet: 3 dl kokosflingor. Jag tog en rättvisemärkt sort med ganska grova flingor. Sen var det 1 msk (japansk) soja, 1 msk sirap (jag tog granatäpplesirap), 2 msk liquid smoke. Nästa gång blir det 1 msk liquid smoke.Blev baconet ätbart? Om ja, hur gjorde du(eller ännu hellre, hur gör du nästa gång?)?
@BobberiBoo gick all in på vårt Edward Blom-tema lite senare och genuinare än vi andra![]()
Det var gott. Om bacon är någons mening med livet blir hen nog inte lycklig. Köttfantaster kan vara lite kinkiga, har jag märkt.Ja alltså, jag är sjukt imponerad. Närmast stum.
Men @Petruska jag är inte helt nöjd med din rapport om kokosbaconet, faktiskt.
Var det gott? Är det värt att göra? Blir någon som gillar bacon LYCKLIG???