Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Middag hos mig idag blev grynotto med ”röd dinnerbooster” (så töntigt namn!), rotselleri och västerbottenost. Till det vitlöksstek grönkål, skogschampinjoner och pumpakärnor. Förvånansvärt gott - varför har jag väntat i 32 år med att äta grönkål?!

Middag hos mig idag blev grynotto med ”röd dinneebooster” (så töntigt namn!), rotselleri och västerbottenost. Till det vitlöksstek grönkål, skogschampinjoner och pumpakärnor. Förvånansvärt gott - varför har jag väntat i 32 år med att äta grönkål?!

Röd dinneebooster? :confused:

Sen middag här i form av tortellini med nån slags torftig ost- och skinksås. Har spänningshuvudvärk som nog håller på att övergå i migrän så det känns som ett stordåd att få i mig mat alls. :meh:

Oerhört uschlig bild, men jag hittade nåt spännande på jobbet idag: cashewyoghurt! Är jättepepp på att testa!

Bifogade filer

• 1519937403699.webp
    1519937403699.webp
    66 KB · Visningar: 71
Idag har jag ägnat mig åt ÅNGEST. Mat fanns inte på agendan. Maken storstädade först huset, sen fixade han torskrygg med någon sorts tapenadetopping med kapris, pressad potatis och varm sallad. Fruktsallad till efterrätt.

Och tadaa!!! Precis när det var dags att äta löste sig det som orsakat ångesten. Så det blev ett underbar hallelujamoment och kanske en smula för mycket vin. :)

Normalt gillar jag inte halvfabrikat... men just nu är inte orken på topp och inte tillgången på råvaror och attiraljer heller. Det har gjort att jag upptäckt att det faktiskt är helt ok med färsk svampfylld pasta med Arlas Karl-Johan creme fraiche som sås. Lite svartpeppar och parmesan på toppen också (samt rå rödlök fast det kanske inte går hem hos alla men jag är mer eller mindre rödlöksknarkare).

Sushi och gyoza på japansk restaurang igår! Vi tog omakase (kockens val) på 100 bitar för 7 personer. Blev kanonmätta och allt var jättegott! Vitt vin till.
Vårt bord var under ett körsbärsträd och lokalen var utsmyckat med en spegelvägg, det var väldigt effektfullt. Har kapat bilden så sällskapet inte hängs ut här :D

Bifogade filer

• E75150E0-772E-49D2-BA20-67AD5B6F63CA.webp
    E75150E0-772E-49D2-BA20-67AD5B6F63CA.webp
    410,9 KB · Visningar: 61
Middag hos mig idag blev grynotto med ”röd dinnerbooster” (så töntigt namn!), rotselleri och västerbottenost. Till det vitlöksstek grönkål, skogschampinjoner och pumpakärnor. Förvånansvärt gott - varför har jag väntat i 32 år med att äta grönkål?!

Jag älskar grönkål men äter det bara till jul, egentligen. Vilken förstås är jättedumt för det är ju hemskt gott. Köpte en påse skuren och sköljd för en tia igår kväll, ska försöka hitta på något med den till kycklingfilé och svamp ikväll om det inte blir för sent - jag ska klippa mig efter jobbet och kycklingen var fortfarande stenhård i morse trots att jag lade den i kylen igår tidig kväll... ja, vi får se.

Normalt gillar jag inte halvfabrikat... men just nu är inte orken på topp och inte tillgången på råvaror och attiraljer heller. Det har gjort att jag upptäckt att det faktiskt är helt ok med färsk svampfylld pasta med Arlas Karl-Johan creme fraiche som sås. Lite svartpeppar och parmesan på toppen också (samt rå rödlök fast det kanske inte går hem hos alla men jag är mer eller mindre rödlöksknarkare).
Det finns flera fylld pastasorter som jag gillar! (Fast jag hade skippat såsen.) Det är även gott att steka dem lite först och sen koka dem i pyttelite vatten! Eller lite vin.

Älskar färsk fylld pasta! Vi brukar äta det med typ tomatsås här hemma (krossade tomater som får koka upp med vitlök bara). Underbar comfort food!

För övrigt så åt vi stekt vegochoritzo och potatisomelett till middag igår, så i morse när jag öppnade kylskåpet möttes jag av en SVALLVÅG av vitlöksdoft. Vi hade tydligen slut på matlådor, så resterna står på en tallrik med plast över.

Jag längtar till lunch. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 305
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
119 964
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
91 343
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka