Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt tappade jag min låda med sötpotatiscurry på golvet i personalrummet idag. Hade det inte varit någon där hade jag nog plockat upp en del och ätit ändå, men det går ju inte när folk ser en :D Så det blev inte så mycket lunch... Åt två kokta ägg nu när jag kom hem istället. Nu blir det ut och skotta lite snö innan jag åker till stallet. När jag kommer hem ska jag äntligen få äta! Har dock inte bestämt om det blir curry eller lasagne än.

LAXLÅDA

Ska göra laxlåda i helgen. Har ett vagt minne av att jag brukade koka potatisen först, låta kallna och sen skära upp. Men det är omständligt!
Kommer potatisen bli mjuk utan förkokning?

28279501_10213348334840999_2008822421443056004_n.jpg

Idag har jag och barnet bakat. Det blev lite improviserat (för vi kom fram till att det var för kallt för att gå till affären). En kladdkaka med hela hallon i smeten, täckt av chokladsmörkräm. Vinterströssel på p.g.a. fyraårig bagare.

28279501_10213348334840999_2008822421443056004_n.jpg

Idag har jag och barnet bakat. Det blev lite improviserat (för vi kom fram till att det var för kallt för att gå till affären). En kladdkaka med hela hallon i smeten, täckt av chokladsmörkräm. Vinterströssel på p.g.a. fyraårig bagare.
Tjusigt! Fyraåringar brukar vara något mer glada i dekorationer än de lite mer vuxna bagarna har jag upptäckt - det blir liksom lite roligare och mindre uppstyrda kakor så :D

Hittade en pizza med soltorkade tomater, mozzarella och hemgjord pesto i frysen. Slängde in denna på bakstenen i ugnen och tryckte i mig mellan skola och träning. Det känns som hipsterversionen av att värma en Billys i micron, dock betydligt godare.
Verkligen en hipsterversion! Så himla mycket coolare än en vanlig Billys! :D

LAXLÅDA

Ska göra laxlåda i helgen. Har ett vagt minne av att jag brukade koka potatisen först, låta kallna och sen skära upp. Men det är omständligt!

Men alltså, riskera inte något med genvägar för något så galet gott som laxlåda/laxpudding! En del saker får helt enkelt lov att vara omständliga. De ska bara ges den tiden av kärlek och omsorg, för att belöna en tusenfalt tillbaka sedan.

... ja, jag blev våldsamt laxpudding-sugen nu. :d

LAXLÅDA

Alltså, lax är ju färdigt när det är varmt, i princip, medan potatis kräver rätt lång kokning. Jag skulle inte köra in rå lax och okokt potatis i ugnen och tänka mig att tillagningstiden är densamma¨!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 269
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
119 960
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
91 310
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31