Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Middag hos mig idag blev grynotto med ”röd dinneebooster” (så töntigt namn!), rotselleri och västerbottenost. Till det vitlöksstek grönkål, skogschampinjoner och pumpakärnor. Förvånansvärt gott - varför har jag väntat i 32 år med att äta grönkål?!
hm ja, förutom min urdåliga stavning (så det heter dinnerbooster) så är det någon typ av färdig grynblandning som Ica säljer. Quinoa, Amarant, Bovete och Hirs ska det vara i. Jag tycker den är himla god och smidig att ha hemmaRöd dinneebooster?![]()
hm ja, förutom min urdåliga stavning (så det heter dinnerbooster) så är det någon typ av färdig grynblandning som Ica säljer. Quinoa, Amarant, Bovete och Hirs ska det vara i. Jag tycker den är himla god och smidig att ha hemma![]()
Middag hos mig idag blev grynotto med ”röd dinnerbooster” (så töntigt namn!), rotselleri och västerbottenost. Till det vitlöksstek grönkål, skogschampinjoner och pumpakärnor. Förvånansvärt gott - varför har jag väntat i 32 år med att äta grönkål?!
Åh, jag älskar cashewyoghurt! Både det och mandelyoghurt är mums. Det är så himla svårt att få tag på bara...Oerhört uschlig bild, men jag hittade nåt spännande på jobbet idag: cashewyoghurt! Är jättepepp på att testa!
Då ska jag testa! Soyghurt och lupinghurt (eller vad det heter) gillar jag inget vidare.Åh, jag älskar cashewyoghurt! Både det och mandelyoghurt är mums. Det är så himla svårt att få tag på bara...![]()
Mer lila kål åt folketPå mitt jobb har vi lila grönkål nu! Lilakål! Den skall jag allt köpa imorgon!
Ser ut som en enhörningsmocka!Väldigt tjusiga alltså!
Sist jag och kompisens dotter bakade såg det ut såhär på tårtan dottern banademycket konstnärligare än min
(och mycket roligare)
Det var nog ungefär vad barnet försökte efterlikna, så mission accomplishedSer ut som en enhörningsmocka!![]()
Middag hos mig idag blev grynotto med ”röd dinnerbooster” (så töntigt namn!), rotselleri och västerbottenost. Till det vitlöksstek grönkål, skogschampinjoner och pumpakärnor. Förvånansvärt gott - varför har jag väntat i 32 år med att äta grönkål?!
Det finns flera fylld pastasorter som jag gillar! (Fast jag hade skippat såsen.) Det är även gott att steka dem lite först och sen koka dem i pyttelite vatten! Eller lite vin.Normalt gillar jag inte halvfabrikat... men just nu är inte orken på topp och inte tillgången på råvaror och attiraljer heller. Det har gjort att jag upptäckt att det faktiskt är helt ok med färsk svampfylld pasta med Arlas Karl-Johan creme fraiche som sås. Lite svartpeppar och parmesan på toppen också (samt rå rödlök fast det kanske inte går hem hos alla men jag är mer eller mindre rödlöksknarkare).
Älskar färsk fylld pasta! Vi brukar äta det med typ tomatsås här hemma (krossade tomater som får koka upp med vitlök bara). Underbar comfort food!Normalt gillar jag inte halvfabrikat... men just nu är inte orken på topp och inte tillgången på råvaror och attiraljer heller. Det har gjort att jag upptäckt att det faktiskt är helt ok med färsk svampfylld pasta med Arlas Karl-Johan creme fraiche som sås. Lite svartpeppar och parmesan på toppen också (samt rå rödlök fast det kanske inte går hem hos alla men jag är mer eller mindre rödlöksknarkare).