Jag tror man ska be en Kalmarit eller motsvarande om ett recept.Ja det var mästerkocken som inspirerade oss också @ChiliVi gjorde utifrån Morbergs recept dessutom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror man ska be en Kalmarit eller motsvarande om ett recept.Ja det var mästerkocken som inspirerade oss också @ChiliVi gjorde utifrån Morbergs recept dessutom.
Exakt samma situation och jag hatälskar tråden.Saknar att äta - och laga mat - såååå mycket!
Men att läsa recepten gör mig illamående...![]()
Haha ja kanske - tyckte det kändes rätt otwistatJag tror man ska be en Kalmarit eller motsvarande om ett recept.Moberg älskar husman i all ära, men för att sälja recept måste man ju göra sin egen twist.
Åh! När kommer en filial till Malmö? Tror det är det enda matstället i lund jag saknar..Rå Epok!![]()
Öroninflammation är livetag har nog öroninflammation igen. Kul.
Jag vet inte om jag gick helt överstyr med min trattkantarellsoppa eller inte. Upptäckte att det vita vinet var slut så jag tog rött i stället. Det känns som om det smakar gott ändå, men jag undrar om jag kanske ska byta ut de syrliga äppeltärningarna mot något annat. Frågan är bara vad?
Jag tipsas ideligen om kokosbacon.Jag vet inte om jag gick helt överstyr med min trattkantarellsoppa eller inte. Upptäckte att det vita vinet var slut så jag tog rött i stället. Det känns som om det smakar gott ändå, men jag undrar om jag kanske ska byta ut de syrliga äppeltärningarna mot något annat. Frågan är bara vad?
Jag tipsas ideligen om kokosbacon.
Öroninflammation är livet
(Eller inte - lider verkligen med dig!)
Kokosbacon tycks vara det nya svarta. Man rostar kokosflingor med liquid smoke och lite annat, det varierar mellan recepten. Jag planerar att begå min kokosbacondebut till pumpasoppa så snart jag har tillfälle att laga mat lite mer projektartat.Kokosbacon??? Ska jag behöva googla nu igen ...![]()
Kokosbacon tycks vara det nya svarta. Man rostar kokosflingor med liquid smoke och lite annat, det varierar mellan recepten. Jag planerar att begå min kokosbacondebut till pumpasoppa så snart jag har tillfälle att laga mat lite mer projektartat.
Har heller aldrig hört talas om kokosbacon. Trodde rispapper fortfarande var grejen!
Jag och en kompis har fått för oss att vi ska göra ost på cashewnötter. Nötter är blötlagda, silduk och baciller införskaffade. Väldigt spännande och utanför mitt element!![]()
Återstår att se när osten är klar!Velar mellan att tycka att det verkar enormt spännande och enormt slöseri med underbara cashewnötter.. .