Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på att hitta på någon sorts kronärtskockspesto imorgon. Jag har frysta kronärtskocksbottnar (från Orienthuset) av rätt tvivelaktig kvalitet, men till pesto ska de väl kunna funka? Dvs i till oigenkännlighet mixat skick.

Senast ändrad:
Jag vet inte om jag gick helt överstyr med min trattkantarellsoppa eller inte. Upptäckte att det vita vinet var slut så jag tog rött i stället. Det känns som om det smakar gott ändå, men jag undrar om jag kanske ska byta ut de syrliga äppeltärningarna mot något annat. Frågan är bara vad?

Jag vet inte om jag gick helt överstyr med min trattkantarellsoppa eller inte. Upptäckte att det vita vinet var slut så jag tog rött i stället. Det känns som om det smakar gott ändå, men jag undrar om jag kanske ska byta ut de syrliga äppeltärningarna mot något annat. Frågan är bara vad?

Stiltonost och bacon:D

Jag tipsas ideligen om kokosbacon.

Åh idag gjorde jag smarrig kyckling med basmatiris!

Blandade honung, naturell Philadelphia + en stor matsked med färskost i smaken pesto/basilika , hickorysalt, parmesan, svartpeppar och smetade ut över färska kycklingfiléer, kryddade på med timjan och sen baconlindning innan pensling med hickory/Brownsugar och på med mer timjan och parmesan!

In i ugnen ca 40 min och på med pinjenötter över varje file sista 10 min ungefär.

HERREGUD vad gott! :d:d

Har heller aldrig hört talas om kokosbacon. Trodde rispapper fortfarande var grejen!

Jag och en kompis har fått för oss att vi ska göra ost på cashewnötter. Nötter är blötlagda, silduk och baciller införskaffade. Väldigt spännande och utanför mitt element! :nailbiting:

Har heller aldrig hört talas om kokosbacon. Trodde rispapper fortfarande var grejen!

Jag och en kompis har fått för oss att vi ska göra ost på cashewnötter. Nötter är blötlagda, silduk och baciller införskaffade. Väldigt spännande och utanför mitt element! :nailbiting:

Velar mellan att tycka att det verkar enormt spännande och enormt slöseri med underbara cashewnötter.. .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 949
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 330
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II