Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom jag tänker mig att ni har lite koll på mat här i tråden ställer jag min fråga här. Kan jag frysa in en matlåda med ugnsstekt laxfilé (tidigare fryst) och belugalinser utan att det blir päck när jag värmer det igen?

Ätit mycket närande vegetarisk lunchbuffé på Hängmattan. Risotton med fänkål och hela skogschampinjoner var löjligt god, allt möjligt annat var också gott! Den buffén är så bra, för alla "sorters" vegetarianer och veganer kan få den lunch de vill ha där. Och vi som äter allt, blir proppmätta.

Kokosbacon tycks vara det nya svarta. Man rostar kokosflingor med liquid smoke och lite annat, det varierar mellan recepten. Jag planerar att begå min kokosbacondebut till pumpasoppa så snart jag har tillfälle att laga mat lite mer projektartat.

Men det där lät ju suveränt. :) Undrar om jag ska vänta in att du rapporterar om det blev bra eller om jag kör själv på direkten.

Eftersom jag tänker mig att ni har lite koll på mat här i tråden ställer jag min fråga här. Kan jag frysa in en matlåda med ugnsstekt laxfilé (tidigare fryst) och belugalinser utan att det blir päck när jag värmer det igen?

Ingen aning. Jag fryser bara ratatouille och svamp!

Jag skulle ju hellre ha det i kylen två-tre dagar.

Det kommer att dröja minst tills på söndag innan jag börjar experimentera, tror jag.

Jag har några härliga arbetsdagar i Borås, men framåt lördag kanske. Får se vem som hinner först. :)

Följde @Hyacinth s råd så det blev grönmögelost som topping i trattkantarellsoppan. Plus lite krutonger. Plus nybakade havrebullar. Gott.

Men nu vill jag laga vårmat i vårväder. Vill se mina små sparrisknoppar titta upp ur landet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 949
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 330
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Bygga om altan
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur