Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till lunch pasta med broccoli, böncrème från frysen, kronärtskockor från burk och parmesan. Till middag ugnsrostad potatis och rödbetor med babyspenat och fetaostsås med honung.

Bifogade filer

• DSC_0653.webp
    DSC_0653.webp
    99,4 KB · Visningar: 83
:devil:
Bjudlunch på jobbet idag, ej genomstekta Wallenbergare så kunde inte äta det eftersom jag är gravid. Fick med andra ord leva på sallad och potatismos.

Sen när jag kom hem ett antal timmar senare har mannen och barnen, uslingarna, ätit upp alla fiskpinnar så kvar finns bara ärtor och - just det - potatismos :arghh: det plus hostan from hell som vägrar ge med sig (och antagligen en liten inblandning av gravidhormoner) blev lite för mycket och jag fick typ kämpa för att inte börja grina utan bara muttra något om att jag ”inte ens får mat nu för tiden” :cautious: usel matdag! Hoppas det blir bättre imorgon :meh:

Ryggskottet fortsätter, nu på jobbet - misären blir än djupare. Lunch idag blir mest troligt fiskpanetter från studentcafeterian. Åh mitt arma liv. Tur att solen ändå skiner lite. I helgen (om ryggsatan tillåter) ska vi iallafall till Sthlm, och då finns goda utsikter för betydligt bättre kvalitet på både mat och dryck!

Jag blir galen, jag har flera kilo högrev i frysen och har noll inspiration att göra någonting av det. Dessutom liten frys så jag kan inte bara göra storkok och frysa in igen. Är på vippen att slänga eländet :mad:

Seriöst, det är synd om många barn. Vilken jäkla skolmat man stöter på ibland. :wtf:
På dagens skola gjorde de stor affär av att jag skulle få äta gratis. Den vegetariska soppan på tofu bland annat , såg äcklig ut . Som kräks ungefär både till färg och konsistens. Och smak, visade det sig .:mad:

Det gick helt enkelt inte att äta. Smög mig fram och slängde den. :o Hur ska barn kunna jobba en hel dag på det???

Igår var det min tur stt bjuda på torsdagsfika på jobbet. Hade högtflygande planer om stt baka körsbärspajer och allt möjligt men var rätt stressad ty var uppbokad på diverse aktiviteter varenda kväll i veckan. Så traskade jag genom fikagången på Ica i lördags för att se om jag kunde hitta något tips på något att komplettera pajer med så att jsg skulle slipps göra fyra stycken. Och så hamnar jag framför marängbottnarna och inser att jag är ett geni ;) Så det blev lite pavlovainspirerade tårtor istället, med vispad grädde med lemon curd och massor av tinade bär och frukter. Så jäkla gott och jag har aldrig varit populärare ;) Oerhört praktiskt att kunna montera det hela på jobbet också, tog bara med bunkar och elvisp.

https://instagram.com/p/BgWYGgnnGZy/

Sedan fikade jag med en kompis men då nöjde jag mig med en fantastisk kopp te, White Cherry från Dear Tea Society som jag tror har något med Johan och Nyström att göra. Väl hemma efter bokbytarkväll med tygkassen full av böcker och elvisp åt jsg lite kesoröra och ett par skivor kallrökt lax!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 330
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka