Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ynklig och misslyckad och ville att någon skulle fixa lite mat till mig ikväll. Eftersom någon i det här fallet är två katter blev det inget, utan jag fick fixa själv... Äggröra, samt den sista biten lax och det sista av salladen. Nu vill jag ha något gott och kaffe också, men det finns inget gott hemma (och jag har redan hetsätit en massa Marianne på jobbet idag) och katten har annekterat mitt knä så jag kommer ingenstans. Misär :(:D

Jag sitter och filar på fikat till morfars begravning nästa helg.

Jag funderar på följande- En Ferrero Rocher tårta a la
http://www.jennysmatblogg.nu/2016/01/25/ferrero-rocher-tarta-med-nutella/ Typ..

Sen göra tiramisu i portionsbägare.

Och sen typ nån slags liten kaka. Förslag?

Skulle detta kunna funka eller blir det för maffigt??
Det låter gott iaf - maffigt har jag sällan problem med så där är jag fel person att ge en rimlig åsikt :D

Mannen hade fixat middag idag, kycklingben och potatis i ugnen med currysås och ärtor :)

Bifogade filer

• 98C4D2C9-B7C9-443A-B5C0-BE87CD31A797.webp
    98C4D2C9-B7C9-443A-B5C0-BE87CD31A797.webp
    160,7 KB · Visningar: 20
Bjudlunch m jamaican jerk kyckling, rostad sötpotatis och någon "sås" som påminde om majonnäs i konsistens men var helt smaklös. Några gröna blad fanns också på tallriken.

Påskhelgen bjöd på västerbottenpaj (fredag), grillad skinkstek (skivad) med champinjoner, sparris, zucchini, tomater, lök (lördag) och pulled pork med picklad rödlök, rucola, mangosalsa, nötter, paprika och små tomater i olika färger (söndag).
Så glad för att ingen bjöd på sill och ägg :D

Efter helgens ohämmade godisätande har vi bestämt att barnen behöver avgiftning i några veckor och får frukt och bär istället för godis på fredagarna.

Nu funderar jag dock på vad vi ska göra av det överblivna godiset i barnens påskägg. Det är väl onödigt att godis som ändå är inköpt för dyra pengar går till spillo. Och det är ju näst intill grymt mot de arma barnen att inte låta dem äta godis när det ligger där i skåpet och frestar. Som den goda mor jag är funderar jag därför på att äta upp det när de somnat för kvällen :)

Efter helgens ohämmade godisätande har vi bestämt att barnen behöver avgiftning i några veckor och får frukt och bär istället för godis på fredagarna.

Nu funderar jag dock på vad vi ska göra av det överblivna godiset i barnens påskägg. Det är väl onödigt att godis som ändå är inköpt för dyra pengar går till spillo. Och det är ju näst intill grymt mot de arma barnen att inte låta dem äta godis när det ligger där i skåpet och frestar. Som den goda mor jag är funderar jag därför på att äta upp det när de somnat för kvällen :)

Jag beslagtog delar av det och kommer ge som lördagsgodis.

Blev sugen på laxpudding med skirat smör efter allt skriveri om lax! En hatkärlek från min barndom; gillade det inte i mina yngre dagar men började gilla det som äldre :D

Här blev det grekisk restaurangmat till middag; grillade räkor på spett och grekiskt vitt vin. Uteserveringspremiär innan och ölrunda på det. Kommer sova gott nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025