Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett missförstånd(för visst är det väl så det kallas, @Hyacinth , när din Pippi kommer hem med tjugo kilo lök?) har lett till att vi plötsligt stod med tre laxsidor á 1,7 kg stycket hemma. Jag gav bort en och en är delad och stoppad i frysen för framtiden, men 1,7 kg lax är fortfarande mycket lax för två personer att klämma. Vore det inte för att en mus tycks ha dött i en vägg med en ohygglig stank som följd hade jag trummat ihop folk till middag, men som läget är känns det inte aktuellt. Så. Lax på menyn.

Nämnda Kaffebaren svek mig. Öppnar först kl 10! Jag hamnade på vegetariskt, glutenfritt, sockerfritt samt laktosfritt fik med raw-profil.

Bifogade filer

• 20180404_085044.webp
    20180404_085044.webp
    162,1 KB · Visningar: 48
Nämnda Kaffebaren svek mig. Öppnar först kl 10! Jag hamnade på vegetariskt, glutenfritt, sockerfritt samt laktosfritt fik med raw-profil.
Åh, hjälp. Det låter ju förfärligt! Tur att det inte var det.

Jag har suttit på jobbet idag, trots lov, och försökt genomföra en hemtenta. Nu tänker jag dock ge upp och ta en paus från studierna fram till hösten :P Den ena rektorn satte ut ett påskägg med blå Marianne-godisar som vi andra fick ta av, vilket jag verkligen gjorde. Särskilt efter att den andra rektorn ställt det på mitt bord för att hon skulle slippa se det. Nu mår jag lite illa och ska nog åka hem och vila mig.

Åh, hjälp. Det låter ju förfärligt! Tur att det inte var det.

Jag har suttit på jobbet idag, trots lov, och försökt genomföra en hemtenta. Nu tänker jag dock ge upp och ta en paus från studierna fram till hösten :P Den ena rektorn satte ut ett påskägg med blå Marianne-godisar som vi andra fick ta av, vilket jag verkligen gjorde. Särskilt efter att den andra rektorn ställt det på mitt bord för att hon skulle slippa se det. Nu mår jag lite illa och ska nog åka hem och vila mig.
Jag var nära att vända i dörren när jag såg skylten om allt de undviker. Men jag vågade språnget!

Ett missförstånd(för visst är det väl så det kallas, @Hyacinth , när din Pippi kommer hem med tjugo kilo lök?) har lett till att vi plötsligt stod med tre laxsidor á 1,7 kg stycket hemma. Jag gav bort en och en är delad och stoppad i frysen för framtiden, men 1,7 kg lax är fortfarande mycket lax för två personer att klämma. Vore det inte för att en mus tycks ha dött i en vägg med en ohygglig stank som följd hade jag trummat ihop folk till middag, men som läget är känns det inte aktuellt. Så. Lax på menyn.

Grava delar av den?

Och ja, det var gul lök. Och han gillar inte löksoppa.

Grava delar av den?

Och ja, det var gul lök. Och han gillar inte löksoppa.
Grava är en god idé! Har du bästa receptet?

Stekte lite till middag igår, gravar gärna en bit och funderar på att helt vanvördigt göra nån slags laxbiff eller -burgare på en bit. Grovhackad, med nåt pikant i och vänd i panko och sesamfrön, kanske?

Grava är en god idé! Har du bästa receptet?

Stekte lite till middag igår, gravar gärna en bit och funderar på att helt vanvördigt göra nån slags laxbiff eller -burgare på en bit. Grovhackad, med nåt pikant i och vänd i panko och sesamfrön, kanske?

Jag gillar rosépeppar som smaksättning, gärna tillsammans med lite honung.
Jag tar lika delar salt och socker, sen smular jag pepparen mellan fingrarna och smetar ut på fisken.
Sist lite honung och svartpeppar:) 2-3 dagar i kylen, sen fryser jag in om det blir för mycket.

Här blev det en ljuvlig hitte-på-soppa till middag. Den blev till och med godare än vad jag hade föreställt mig... ;) Och så gårdagens hembakade bröd till det :d .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka