Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Middag på mycket enkelt indiskt hak med plastBARNBARNET. Det åt samosas, sås och naan. Jag åt lamm, en rätt som påstods härröra sig från Goa, samt naan. Jag hade tydligen lovat att vi skulle gå ut och äta, men glömt bort det. Kompenserade idag.

Gjorde kycklingklubbor i slow cookern och det var så galet gott! Kunde äta skyn med sked :o:D Inte illa heller med 1kg för 45 spänn, det blir flera mål det! Den där manicken betalar sig verkligen i längden :) Önskar jag haft en som student!!

330B93BB-DC0F-433A-92DD-B2FF2E4C5AB5.webp

Puylinser (lätt överkokta, skräp alltså) ruccola och strimla gula och lila morötter, en pigg dressing med hög syra och sesamfrön, en liten bit KÖTT och en sås på västerbottensost och lätt c-f jag mixade ihop. Massa vitpeppar. Och rödtjut.

Jag ska ju tydligen på mässa i hufvudstaden ett par dagar. Vi åker imorgon eftermiddag. Och ska tydligen dricka bubbel på tåget :angel: Sen är vi i Stockholm till torsdag eftermiddag någon gång. De andra har tipsat om massa olika ställen vi kan äta som jag tycker verkar helt ointressant, men jag hänger nog med på vad som helst typ. Om jag ens orkar. Känner jag mig själv kommer jag vilja sitta ensam i ett mörkt rum och andas i en påse på kvällarna efter att ha varit på mässa hela dagen :crazy::D

Jag ska ju tydligen på mässa i hufvudstaden ett par dagar. Vi åker imorgon eftermiddag. Och ska tydligen dricka bubbel på tåget :angel: Sen är vi i Stockholm till torsdag eftermiddag någon gång. De andra har tipsat om massa olika ställen vi kan äta som jag tycker verkar helt ointressant, men jag hänger nog med på vad som helst typ. Om jag ens orkar. Känner jag mig själv kommer jag vilja sitta ensam i ett mörkt rum och andas i en påse på kvällarna efter att ha varit på mässa hela dagen :crazy::D
Jag brukar rymma och gå ut och äta ensam på kvällarna vid sådana tillfällen. Det är helt underbart att äta på lokal ensam någonstans där just ingen vet vem man är.

Ett bra ställe att äta ensam på är bistro Süd. Grym råraka, och man kan sitta vid baren eller bord.
Mitt favoritställe att rymma till.

Jag åkte till Göteborg i svinottan imorse. Frukost på SJ-tåget, sedan andrafrukost med nybakta bageribröd hos min kompis. Följt av en mils promenad över Götaälvbron, upp på Ramberget, ned till en Street art och food marknad på Lindholmen. Där åt vi sen lunch (seitankorv med massa skojiga tillbehör och en saffranschilirisottoboll med mozarella som var friterad). Sedan FÄRJA!
Nu kaffe och vila.

Åh, jag måste besöka Lindholms foodmarket! Känner mig som en mycket dålig Hisingsbo som inte varit där än! Låter väldigt trevligt!

Åh, jag måste besöka Lindholms foodmarket! Känner mig som en mycket dålig Hisingsbo som inte varit där än! Låter väldigt trevligt!

Var på Hisingen idag. Såg ingen mat alls, bara en massa elever. :)

Men jag ska inte klaga. Bor på lyxhotell med härlig frukost. Mer än det har jag inte orkat äta idag, förutom lite frukt. Eftersom hotellet har samarbete med Friskis och Svettis får man träna gratis där - även gruppträningar . Så eftersom jag aldrig gjort det så såg jag detta som ett tillfälle att testa något nytt. Det var kul men svettigt. Efter en timmes gympapass vacklade jag tillbaka till hotellet och orkar helt enkelt inte ta mig någonstans för att införskaffa föda.

Var på Hisingen idag. Såg ingen mat alls, bara en massa elever. :)

Men jag ska inte klaga. Bor på lyxhotell med härlig frukost. Mer än det har jag inte orkat äta idag, förutom lite frukt. Eftersom hotellet har samarbete med Friskis och Svettis får man träna gratis där - även gruppträningar . Så eftersom jag aldrig gjort det så såg jag detta som ett tillfälle att testa något nytt. Det var kul men svettigt. Efter en timmes gympapass vacklade jag tillbaka till hotellet och orkar helt enkelt inte ta mig någonstans för att införskaffa föda.

Hisingen kanske inte har det mest kulinariska utbudet i stan, men här finns ändå en del bra restauranger. :)

Härligt med lyxhotell och bra frukost! Låter utmärkt!

Själv ska jag snart bo på Gothia - älskar att bo på hotell i min egen stad. :D Och middagen ska intas på Toso. Ser väldigt mycket fram emot den dagen! :)

Åh din lilla GAISare :love:

Hade du recept eller var det egenkomponerat?
Jag inte förstå. Du prata sport? :confused:

Det var egenkomponerat. Ingredienserna jag räknade upp plus lök fick koka ihop med krossade tomater. Veg. matlagningsgrädde som understa och översta lagren.

Gröna lasagneplattor?
Nej vanliga tråkiga. Skulle givetvis haft gröna och svarta!

Åh, det skämtet swishade förbi? :( Bifogar bild för att ett skämt alltid blir bättre när det förklaras :D
C4ialTeWQAAk_gr.jpg

Svart/grön-randigt liksom! Och som en sann supporter lagar du alltså mat i matchfärgerna :love::D

Det lät verkligen som en riktigt god lasagne! :)
Känns som min mat oftast hamnar i spektrat beige-brun så vill faktiskt ge mig själv en klapp på axeln här. :D

Tack! Den blev rätt lyckad!

Hörrni, nu behöver jag inspiration. Fadern med fru (mycket vinintresserade och matintresserade i 70-årsåldern) kommer på besök i helgen, och jag har noll inspiration om vad vi ska bjuda dem på. Jag kommer bara på sånt som vi jämt brukar laga (kyckling Kiev-varianter, pad thai eller röd curry eller liknande, risotto, helstekt krav-kyckling med sherrysås och tillbehör, blablabla, tråååååkigt). Jag behöver helt enkelt idéer! Vad ska vi laga (gärna förrätt + huvudrätt) i två dagar som är lite annorlunda, spännande och passar med rödvin?

@inverterad Låter som lite asiatiskt är på sin plats? :D

Bulgogi i salladsblad? Med ris, flankstek, mango, koriander, hackade jordnötter, tryffelmayo, sriracha...

Själv ska jag bjuda min middagsklubb (på deras begäran, favorit i repris) på Lotta Lundgrens pekinganka på fläskkarré. Pekingpannkakor, hoisin, sojaingnodd fläskkarré, bakade plommon, gurka, salladslök och sesamfrön. Det kanske vore något?

Eller dumplings?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka